Ξεκινά στις 19 Ιανουαρίου το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, από το Μόντε Κάρλο.
Τα ψέματα τέλειωσαν και από την Πέμπτη ξεκινά η αγωνιστική δράση για τη νέα χρονιά στο WRC, με τις ομάδες να έχουν τους ίδιους στόχους, αλλά με διαφορετικά πρόσωπα.
Η αλήθεια είναι ότι καμία εκ των τριών: Toyota, Hyundai και M-Sport, δεν θα «παραταχθεί» με ίδια σύνθεση σε σχέση με το 2022. Ο Οτ Τάνακ άφησε τη Hyundai, έναν χρόνο νωρίτερα από ό,τι προέβλεπε το συμβόλαιό του, μεταπηδώντας στην M-Sport.
Την αντίθετη πορεία ακολούθησε ο πρώην πρωταθλητής του ERC και νικητής του Ράλλυ Ακρόπολις, στο παρελθόν για τον ίδιο θεσμό, Κρεγκ Μπριν, που ενσωματώθηκε στη Hyundai, τη στιγμή που ο Εσαπέκα Λάπι άφησε την Toyota και μετακόμισε στους Νοτιοκορεάτες.
14:07 - 11.12.2022
Νεβίλ και Λάπι οι δύο πρώτοι οδηγοί της Hyundai στο WRC
Ντάνι Σόρντο και Κρεγκ Μπριν θα μοιραστούν το τρίτο αυτοκίνητο της κορεατικής ομάδας
Ο Ιάπωνας, Τακαμότο Κατσούτα προβιβάστηκε από τη «μικρή» ομάδα της Toyota στη «μεγάλη» και θα μοιράζεται το τρίτο Yaris Rally1 με τον οκτώ φορές πρωταθλητή, Σεμπαστιέν Οζιέ. Παρελθόν αποτελούν από τη μεγάλη κατηγορία οι Αντριέν Φουρμό και ο αδερφός του Πέτερ Σόλμπεργκ, Όλιβερ, καθώς αμφότεροι θα μετάσχουν στη Rally2.
Τα πληρώματα του 2023:
M-Sport Ford WRT (Ford Puma Rally1): 7-Πιερ-Λουί Λουμπέ/Νικολά Γκιλσούλ, 8-Οτ Τάνακ/Μάρτιν Γιαρβεόχα
Hyundai Shell Mobis WRT (Hyundai i20 N Rally1): 4-Εσαπέκα Λάπι/Γιάνε Φερμ, 6-Ντάνι Σόρντο/Καντίντο Καρέρα, 11-Τιερί Νεβίλ/Μάρτιν Βιντάγκε, 42-Κρεγκ Μπριν/Τζέιμς Φούλτον
Toyota Gazoo Racing WRT (Toyota GR Yaris Rally1): 17-Σεμπαστιέν Οζιέ/Βινσέντ Λαντέ, 18-Τακαμότο Κατσούτα/Άαρον Τζόνστον, 33-Έλφιν Έβανς/Σκοτ Μάρτιν, 69-Κάλε Ροβάνπερα/Γιόνε Χάλτουνεν
Σημειώνουμε ότι ακόμα δύο πληρώματα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στην κατηγορία Rally1, έχοντας το δικαίωμα να αποσπάσουν βαθμούς. Πρόκειται για τα πληρώματα: Ιορδάνης Σερδερίδης/Φρεντερίκ Μικτόλ (Νο.9) και Λορέντσο Μπερτέλι/Σιμόν Σκάτολιν (Νο.37). Οι πρώτοι θα τρέξουν με Ford Puma και οι δεύτεροι με Toyota Yaris.
Πρωταθλητής το 2022 αναδείχτηκε ο Κάλε Ροβάνπερα, γιος του Χάρι και πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές η Toyota.
Αλλαγές
Μέχρι και πέρυσι, κάθε οδηγός είχε στη διάθεσή του ημέρες δοκιμών, όσα και τα ευρωπαϊκά ράλι. Πλέον, κάθε ομάδα έχει 21, με τον κάθε οδηγό να μπορεί να συμμετάσχει σε έως και επτά εξ αυτών. Επίσης, τα 15λεπτα service πριν από κάθε ημέρα δεν είναι υποχρεωτικά για τους χωμάτινους αγώνες, αλλά παραμένουν απαραίτητα στους ασφάλτινους.
Αυτό σημαίνει ότι οι ομάδες θα μπορούν να δουλεύουν στους χωμάτινους αγώνες πάνω στο αυτοκίνητο, το βράδυ της προηγούμενης. Επίσης, το shakedown δεν είναι υποχρεωτικό μόνο για τους οδηγούς της κατηγορίας Rally1 (τρία υποχρεωτικά περάσματα, πέντε προαιρετικά) αλλά και για τους υπόλοιπους των άλλων κατηγοριών (Rally2, Rally3, Rally4).
Το πρόγραμμα του 2023
Ξεχωρίζει, φυσικά, για τους Έλληνες και όχι μόνο, το Ράλλυ Ακρόπολις που διοργανώνεται για τρίτη συνεχή χρονιά και θα αποτελέσει τον 10ο από τους 13 συνολικά αγώνες. Αρχικά ήταν προγραμματισμένοι 14, αλλά επειδή το καλεντάρι άργησε να γνωστοποιηθεί, έμειναν 13.
Το πολυαναμενόμενο ράλι στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας δεν θα γίνει. Επιστρέφει το Μεξικό μετά από δύο χρόνια απουσίας, επιστρέφει και η Χιλή, ενώ απουσιάζει η Νέα Ζηλανδία και το Βέλγιο. Όσον αφορά στο ράλι κεντρικής Ευρώπης, συνδιοργανώνεται από Γερμανία, Αυστρία και Τσεχία, με το κέντρο του αγώνα να βρίσκεται στη Βαυαρία.
Το καλεντάρι του 2023
1-Μόντε Κάρλο: 19-22 Ιανουαρίου (μικτό)
2-Σουηδία: 9-12 Φεβρουαρίου (χιόνι)
3-Μεξικό: 16-19 Μαρτίου (χώμα)
4-Κροατία: 20-23 Απριλίου (άσφαλτος)
5-Πορτογαλία: 11-14 Μαΐου (χώμα)
6-Ιταλία: 1-4 Ιουνίου (χώμα)
7-Κένυα: 22-25 Ιουνίου (χώμα)
8-Εσθονία: 20-23 Ιουλίου (χώμα)
9-Φινλανδία: 3-6 Αυγούστου (χώμα)
10-Ελλάδα: 7-10 Σεπτεμβρίου (χώμα)
11-Χιλή: 28 Σεπτεμβρίου-1 Οκτωβρίου (χώμα)
12-Κεντρική Ευρώπη: 26-29 Οκτωβρίου (άσφαλτος)
13-Ιαπωνία: 16-19 Νοεμβρίου (άσφαλτος)