Ο 27χρονος πιλότος της Alpha Tauri, Νικ ντε Βρις βρίσκεται αντιμέτωπος με το νόμο μετά από μήνυση που έχει καταθέσει εναντίον του ένας μεγιστάνας του real estate στην Ολλανδία
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Βρισκόμαστε στο 2018 και ο Νικ ντε Βρις αποφασίζει να πάρει ένα δάνειο ύψους 250.000 ευρώ. Το δάνειο το έλαβε από μια επενδυτική εταιρία ονόματι Investrand, ιδιοκτησίας του Jeroen Schothorst. O τελευταίος είναι επίσης Ολλανδός και δραστηριοποιείται στον τομέα αγοραπωλησίας ακινήτων (real estate).
13:47 - 11.01.2023
Ο πρόεδρος της FIA ξεκαθαρίζει τη θέση του απέναντι στους «πιλότους» λίγο πριν το ξεκίνημα της νέας σεζόν
Σε δηλώσεις του ο Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγιέμ τόνισε πως η F1 δεν πρέπει να αποτελεί πλατφόρμα έκφρασης προσωπικών απόψεων, δίνοντας τροφή για σχόλια
Το δάνειο ο Νικ ντε Βρις το είχε λάβει για να εξασφαλίσει μια θέση -τότε- στη Formula 2. Η συμφωνία που λέγεται πως είχε επισυναφθεί ανάμεσα στις 2 μεριές περιελάμβανε ένα επιτόκιο της τάξης του 3% που βαραίνει τον «πιλότο» ετησίως, καθώς και απόδοση στον Schothorst μέρους των εσόδων του από τα όποια κέρδη του στη Φόρμουλα 1. Ένας επιπλέον όρος ανέφερε πως αν δεν ήταν οδηγός της Formula 1 έως το 2022, το δάνειο θα διαγραφόταν.
Ως εδώ καλά, και μάλιστα ο Νικ ντε Βρις έχει ήδη καταβάλει όπως λέγεται 190.000 ευρώ στον δανειοδότη του. Ο τελευταίος ωστόσο προσέφυγε στα ολλανδικά δικαστήρια ισχυριζόμενος ότι ο ντε Βρις δεν είχε μοιραστεί ως όφειλε όλες τις πληροφορίες αναφορικά με τα κέρδη από τα συμβόλαιά του, ως όφειλε. Έτσι τώρα ζητά στοιχεία και για το συμβόλαιό του με την Alpha Tauri αλλά και για προηγούμενα.
Δήλωσε δε χαρακτηριστικά: «Επενδύσαμε στην καριέρα του ντε Βρις σε μια κρίσιμη στιγμή, όταν κανείς άλλος δεν ήθελε να το κάνει. Τώρα έχουμε διαφορετικές απόψεις σχετικά με την ερμηνεία της συμφωνίας που συνάψαμε τότε. Τέτοια πράγματα συμβαίνουν και δυστυχώς δεν μπορούμε να αποφύγουμε την προσφυγή στα δικαστήρια. Πραγματικά θα προτιμούσαμε να ήταν αλλιώς τα πράγματα, και όλο αυτό σίγουρα δεν αλλάζει το γεγονός ότι, ως φίλαθλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, του εύχομαι κάθε δυνατή επιτυχία στη συνέχεια της καριέρας του».
Η διαφωνία έγκειται στο εάν τελικά ο Ολλανδός ήταν οδηγός της F1 το 2022, εφόσον αγωνίστηκε στη Monza. Επιπλέον αναφέρεται ότι ενώ στη συμφωνία μεταξύ των δύο αναφερόταν η θέση του δοκιμαστή, δεν υπήρχε καμία αναφορά στον πιθανό ρόλο του ως εφεδρικού οδηγού. Ο ντε Βρις ωστόσο ισχυρίζεται πως δεν έχει αποκρύψει τίποτα και πως το χρέος του έχει εξοφληθεί. Αν πάντως το δικαστήριο αποφανθεί το αντίθετο, τότε θα πρέπει να αποδώσει τις μισές από τις απολαβές που έχει λαμβάνειν από την AlphaTauri, στον Schothorst.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η De Telegraaf, ο Jeroen Bedaux, δικηγόρος του ντε Βρις, έχει ήδη δηλώσει πως ο πελάτης του είχε προτείνει να αποπληρώσει το δάνειο των 250.000 ευρώ συν τα 190.000 ευρώ των τόκων, ποσό που έχει ήδη καταβάλει. Μια πρόταση που ωστόσο απορρίφθηκε από την πλευρά του Schothorst. Σε σχετική ερώτηση έχει απαντήσει πως «Φαίνεται πως η Investrand δεν μπορεί να χωνέψει το γεγονός ότι ο ντε Βρις έγινε οδηγός της Formula 1 το 2023, αντί να γίνει αυτό κατά το τελευταίο έτος της συμφωνίας μεταξύ των 2 πλευρών». Η απόφαση των δικαστικών αρχών σε αυτή την πολύ ιδιαίτερη περίπτωση, αναμένεται στις 3 Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους.