MotoGP 2023: Η αδρεναλίνη στα ύψη
i

Moto GP/ ©@MotoGP

MotoGP 2023: Η αδρεναλίνη στα ύψη

Δημήτρης Μπαλής • 14:32 - 02.02.2023 / Ανανεώθηκε: 10:13 - 20.08.2024

Ανταγωνισμός, θέαμα και μεγάλες ταχύτητες υπόσχεται το 75ο πρωτάθλημα του MotoGP, όπως ονομάζεται η μεγάλη κατηγορία εδώ και μερικά χρόνια.

Αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη του πρωταθλήματος, ενός ομολογουμένως εντυπωσιακού θεσμού, του MotoGP.

Στις 5 Φεβρουαρίου, στην πίστα Σεπάνγκ της Μαλαισίας, θα πραγματοποιηθεί το shakedown όλων των ομάδων, προσπαθώντας να βελτιώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις μοτοσυκλέτες τους, εν όψει των επίσημων δοκιμών που θα γίνουν στην ίδια πίστα, στις 10 Φεβρουαρίου.

Οι επόμενες δοκιμές, θα γίνουν στις 11 Μαρτίου, περίπου δύο εβδομάδες πριν την έναρξη της σεζόν, στο Πορτιμάο της Πορτογαλίας, όπου θα γίνει και το τελικό στήσιμο των μοτοσυκλετών. 

Πάντως, κι ενώ το πρωτάθλημα θα βρίσκεται σε εξέλιξη, οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους δύο ακόμα τεστ, την 1η Μαΐου στη Χερέθ της Ισπανίας και στις 11 Σεπτεμβρίου στο Μιζάνο της Ιταλίας.

Φέτος, οι ομάδες που συμμετέχουν είναι 11, εκ των οποίων 6 κατασκευάστριες εταιρείες. Ολες χρησιμοποιούν ελαστικά της Michelin και μεγάλο ενδιαφέρον θα έχει να δούμε πώς θα διατηρήσει τα κεκτημένα ο περσινός πρωταθλητής Φρανσέσκο Μπανιάια, με Ducati, αλλά και ο Φάμπιο Κουαρταραρό με Yamaha, που τερμάτισε δεύτερος.

Μεγάλο ερωτηματικό αποτελεί ο Μαρκ Μάρκεθ με Honda, που όπως τόνισε ο ίδιος, θέλει ακόμα έναν τίτλο. Όμως, έχει μείνει πίσω σε ορισμένα επίπεδα, λόγω ενός τραυματισμού που τον ταλαιπωρεί εδώ και περίπου δύο χρόνια. Μεγάλα φαβορί στους κατασκευαστές είναι οι κλασικές: Ducati, Honda και Yamaha.

Αλλαγές στις ομάδες

-Η RNF Racing άλλαξε κατασκευαστή και πλέον συνεργάζεται με τη Yamaha, αντί της Aprilia.

-Η Suzuki, προς απογοήτευση πολλών, αποφάσισε να αποχωρήσει από το MotoGP στο τέλος της περσινής περιόδου.

-Η Tech3 KTM Factory Racing άλλαξε ονομασία και αναγνωρίζεται ως GasGas Factory Racing. Χρησιμοποιεί μοντέλα της ΚΤΜ, με την Tech3 να παραμένει ιδιοκτήτρια και να διοικεί.

Αλλαγές στους αναβάτες

- Ο Τζακ Μίλερ μετέβη στην εργοστασιακή ομάδα της ΚΤΜ, αφήνοντας τη Ducati και αντικαθιστώντας τον Μιγκέλ Ολιβέιρα. Ο τελευταίος πήγε στην RNF Aprilia MotoGP Team.

-Ο Άλεξ Μάρκεθ μετακινήθηκε στην Gresini Racing MotoGP από την LCR Honda και αντικατέστησε τον Ένεα Μπαστιανίνι, ο οποίος προήχθη στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati, παίρνοντας τη θέση του Τζακ Μίλερ.

-Ο Άλεξ Ρινς μεταπήδησε στην LCR Honda από τη Suzuki MotoGP, καλύπτοντας το κενό του Άλεξ Μαρκέθ.

-Ο Πολ Εσπάργκαρο μεταγράφηκε στη GasGas Factory Racing, από την εργοστασιακή Honda. Αντικαταστάθηκε από τον Ζοάν Μιρ, που μετά την αποχώρηση της Suzuki, ήταν ελεύθερος.

-Ο Ραούλ Φερνάντες άφησε την Tech3 KTM Factory Racing, για χάρη της RNF Aprilia MotoGP.

-Ο Ρέμι Γκάρτνερ αποχώρησε από το MotoGP και θα συνεχίσει την καριέρα του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike. Αντικαταστάθηκε από τον πρωταθλητή του Moto2 το 2022, Αουγκούστο Φερνάντες, ο οποίος θα τρέξει για λογαριασμό της GasGas Factory Racing.

-Ο Ντάριν Μπίντερ, αφού έμεινε χωρίς θέση στο MotoGP, θα μετάσχει στο Moto2, κάνοντας εκεί το ντεμπούτο του.

Οι ομάδες και οι αναβάτες

Aprilia Racing (RS-GP): Μάβερικ Βινιάλες, Άλεξ Εσπάργκαρο CryptoData Aprilia RNF MotoGP Team (RS-GP): Ραούλ Φερνάντες, Μιγκέλ Ολιβέιρα

Ducati Lenovo Team (Desmosedici GP23): Φρανσέσκο Μπανιάια, Ένεα Μπαστιανίνι 

Φραντσέσκο Μπανάια/ ©@ducaticorse

Prima Pramac Racing (Desmosedici GP23): Ζοάν Ζαρκό, Χόρχε Μάρτιν 

Gresini Racing MotoGP (Desmosedici GP22): Φάμπιο ντι Τζιαναντόνιο, Άλεξ Μάρκεθ 

Mooney VR46 Racing Team (Desmosedici GP22): Λούκα Μαρίνι, Μάρκο Μπεζέκι

Tech3 GasGas Factory Racing (RC16): Αουγκούστο Φερνάντες, Πολ Εσπάργκαρο

LCR Honda Idemitsu (RC213V): Τακαάκι Νακαγκάμι

LCR Honda Castrol (RC213V): Άλεξ Ρινς

Repsol Honda Team (RC213V): Ζοάν Μιρ, Μαρκ Μάρκεθ

Red Bull KTM Factory Racing (RC16): Μπραντ Μπίντερ, Τζακ Μίλερ

Monster Energy Yamaha MotoGP Team (YZR-M1): Φάμπιο Κουαρταραρό, Φράνκο Μορμπιντέλι

Το πρόγραμμα για το 2023

Η σεζόν των 21 γκραν πρι ξεκινά στις 26 Μαρτίου από το Πορτιμάο της Πορτογαλίας και ολοκληρώνεται στις 26 Νοεμβρίου στη Βαλένθια της Ισπανίας. Για πρώτη φορά από το 2006, η «εκκίνηση» του πρωταθλήματος δεν θα γίνει στο Λοσάιλ του Κατάρ, καθώς οι υπεύθυνοι της πίστας αναβάθμισαν τις εγκαταστάσεις, σε μεγάλο μέρος τους.

Το γκραν πρι της Βρετανίας επιστρέφει για πρώτη φορά στο Σίλβερστοουν μετά το 2012, ενώ Ινδία και Καζακστάν θα διοργανώσουν για πρώτη φορά στην ιστορία τους αγώνα για το MotoGP. Το πρώτο θα γίνει στην Μπουντ και το δεύτερο στην πίστα Σοκόλ.

Στα γκραν πρι που θα απουσιάσουν, το ουγγρικό θα διεξαχθεί τελικά το 2024, αφού φέτος οι υπεύθυνοι καθυστέρησαν, εκείνο της Αραγονίας αφαιρέθηκε για πρώτη φορά μετά το ντεμπούτο του το 2010, ενώ το φινλανδικό, που είχε συμβόλαιο για φέτος, δεν προτιμήθηκε, λόγω των φόβων και των συνεπειών που ενδέχεται να είχε ο πόλεμος ανάμεσα στη Ρωσία και την Ουκρανία.

26 Μαρτίου: Πορτογαλία 

2 Απριλίου: Αργεντινή 

16 Απριλίου: ΗΠΑ 

30 Απριλίου: Χερέθ - Ισπανία 

14 Μαΐου: Γαλλία 

11 Ιουνίου: Ιταλία 

18 Ιουνίου: Γερμανία

25 Ιουνίου: Ολλανδία 

9 Ιουλίου: Καζακστάν 

6 Αυγούστου: Αγγλία

20 Αυγούστου: Αυστρία 

3 Σεπτεμβρίου: Καταλονία 

10 Σεπτεμβρίου: Σαν Μαρίνο 

24 Σεπτεμβρίου: Ινδία 

1 Οκτωβρίου: Ιαπωνία 

15 Οκτωβρίου: Ινδονησία 

22 Οκτωβρίου: Αυστραλία

29 Οκτωβρίου: Ταϊλάνδη

12 Νοεμβρίου: Μαλαισία 

19 Νοεμβρίου: Κατάρ 

26 Νοεμβρίου: Βαλένθια - Ισπανία

Αλλαγές στους κανονισμούς

Όσον αφορά στους κανονισμούς, φαίνεται πως οι Sprint Races της Formula 1 επηρέασαν πολύ το MotoGP. Ως εκ τούτου, θα υπάρχουν σε όλα τα φετινά γκραν πρι και θα έχουν ώρα εκκίνησης 15:00 τοπική, καλύπτοντας ακριβώς το 50% των συνολικών χιλιομέτρων του κανονικού αγώνα. Θα επιβραβεύονται οι πρώτοι εννέα αναβάτες με το σύστημα βαθμολόγησης 12–9–7–6–5–4–3–2–1, όπως γίνεται στο Superpole του παγκοσμίου πρωταθλήματος Superbike.

Η σειρά εκκίνησης τόσο των Sprint Races όσο και των αγώνων, θα καθορίζεται από τα επίσημα δοκιμαστικά, τα οποία διατηρούνται σε δύο διαδικασίες Q1-Q2. Αξίζει να τονιστεί ότι οι νίκες στους Sprint Races δεν προσμετρώνται ως νίκες σε γκραν πρι, αλλά θα υπάρχει ειδική κατηγορία τέτοιων νικών που θα αφορά μόνο την εν λόγω διαδικασία. Μετά τους αγώνες του Moto3, θα ακολουθούν αυτοί του Moto2 και εν συνεχεία του MotoGP, ενώ η μίνιμουμ πίεση των ελαστικών αυξάνεται, τη στιγμή που απαγορεύεται οποιοδήποτε εξάρτημα που θα αυξομειώνει το εμπρός τμήμα των μοτοσυκλετών.

Εν αναμονή, λοιπόν, της νέας σεζόν που υπόσχεται περισσότερο θέαμα. 

Tags: