Το νέο μονοθέσιο σκοπεύει να κάνει την περσινή χρονιά να ξεχαστεί.
Στα αποκαλυπτήρια της νέας W14 προχώρησε η αγωνιστική ομάδα της Mercedes στη Formula 1. Παρόντες εκτός των άλλων, ήταν ο διευθυντής, Τότο Βολφ, ο τεχνικός διευθυντής, Μάικ Έλιοτ, το οδηγικό - αμιγώς βρετανικό - δίδυμο, Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ, αλλά και ο οδηγός δοκιμών, Μικ Σουμάχερ.
Η περσινή χρονιά για τη Mercedes δεν ήταν και η καλύτερη. Λόγω των νέων κανονισμών, αντιμετώπιζε πολλά προβλήματα με τις αναπηδήσεις από τις ταχύτητες άνω των 250χλμ./ώρα, ένα πρόβλημα που εξαλείφθηκε προς το τέλος της χρονιάς, εξ ου και το 1-2 που έγινε στη Βραζιλία με Ράσελ και Χάμιλτον. Όμως, οι αντίπαλοί της, και δη η Red Bull με τη Ferrari, είχαν σημειώσει μεγαλύτερα βήματα προόδου και ως εκ τούτου, η Mercedes απλά δεν προλάβαινε.
15:39 - 31.01.2023
Πότε κέρδισαν για τελευταία φορά οι ομάδες της Formula 1
Το 2023 η Red Bull ξεκινά ως φαβορί, κερδίζοντας σχεδόν παντού το 2022, με μικρές εξαιρέσεις τη Mercedes, και τη Ferrari.
Θέλοντας, λοιπόν, να αφήσουν μια και καλή στο παρελθόν την W13, οι Γερμανοί παρουσίασαν την W14, η οποία φέρει επαναστατική μαύρη απόχρωση, που την είχαμε συνηθίσει στα μονοθέσια του 2020 και 2021. Τότε, θέλησε να στείλει αντιρατσιστικό μήνυμα, αλλά ο λόγος που το νέο μονοθέσιο είναι κατάμαυρο, είναι εντελώς διαφορετικός. Δεν είναι άλλος από τη μείωση του βάρους, σύμφωνα με τους φετινούς κανονισμούς. Για την ακρίβεια, ναι μεν υπάρχει η μαύρη απόχρωση στο μονοθέσιο, αλλά πολλά εξαρτήματα δεν την έχουν λάβει και παραμένουν με την ανθρακονημάτινη απόχρωση.
Το πάνω μέρος του ρύγχους και το κάλυμμα του μοτέρ έχουν βαφτεί κανονικά, αλλά σε σχεδόν όλο το υπόλοιπο σώμα της W14, φαίνεται το καθαρό ανθρακόνημα. Η μείωση του βάρους, μόνο καλό μπορεί να κάνει. Προσφέρει ελαφρύτερο σασί, υπόκειται στο όριο των 796 κιλών της FIA και όχι στο περσινό των 798, αριθμό που δυσκολεύτηκε να διατηρήσει η ομάδα. Πέραν της απόχρωσης, το αυτοκίνητο ξεχωρίζει από την αναβαθμισμένη γεωμετρία της ανάρτησης, τις ρυθμίσεις που έγιναν για την ψύξη της κινητήριας μονάδας και τα μαθήματα που πάρθηκαν από την W13 στον τομέα της αεροδυναμικής.
«Οι ελπίδες και οι προσδοκίες μας είναι να παλέψουμε για το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Ωστόσο, οι ανταγωνιστές μας ήταν πολύ δυνατοί πέρυσι και η μάχη για τις εμπρός θέσεις απαιτεί αντοχή, ομαδική δουλειά και αποφασιστικότητα. Πέρυσι ήμασταν υπέρβαροι. Βλέπετε ότι στο νέο αυτοκίνητο υπάρχει αυτούσιο ανθρακόνημα, μαζί με μαύρη matte απόχρωση», ανέφερε ο Τότο Βολφ.
Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Λιούις Χάμιλτον, έδειξε να ξέρει για το τι είναι ικανή η W14. «Το να βλέπεις την εξέλιξη του αυτοκινήτου και τις αλλαγές που έχουν γίνει, είναι συναρπαστικό. Επανασχεδιάσαμε, βελτιώσαμε και καινοτομήσαμε σε πολλά μέρη του αυτοκινήτου και αυτό είναι εντυπωσιακό. Λατρεύω τη νέα απόχρωση», είπε.
Επειδή πολλά έχουν γραφτεί για την απόχρωση, αξίζει να τονιστεί ότι όλες οι ομάδες έπρεπε να υπόκεινται στους κανονισμούς για το ελάχιστο βάρος των αυτοκινήτων, που φέτος ανέρχεται στα 796 κιλά. Όλα τα μονοθέσια που έχουν παρουσιαστεί έως τώρα είναι περισσότερο σκούρα σε σχέση με τους προκατόχους τους, γεγονός που δείχνει ότι το καθαρό ανθρακόνημα είναι άβαφο σε μεγάλο μέρος των αγωνιστικών.