Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull έκανε ποδαρικό στο φετινό πρωτάθλημα κερδίζοντας με απίστευτη άνεση στο Μπαχρέιν.
Με κεκτημένη ταχύτητα από πέρυσι, όταν σημείωσε 15 νίκες σε 22 αγώνες, κατακτώντας δια περιπάτου τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο του, ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε το πρώτο γκραν πρι της χρονιάς στο Μπαχρέιν.
Ηταν μια καθαρή νίκη, με χαρακτηριστική ευκολία για τον Ολλανδό, ο οποίος μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα στην εκκίνηση, όντας στην πολ ποζίσιον, έφυγε σχεδόν ανενόχλητος, μπροστά, τη στιγμή που πίσω του γινόταν απίστευτος χαμός με προσπεράσεις. Ο Σέρχιο Πέρες με τη δεύτερη Red Bull, έχασε τη δεύτερη θέση από τον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari, ο Σάινθ με την άλλη Ferrari κράτησε την 4η θέση, ενώ δύο θέσες έχασε ο Αλόνσο με την Aston Martin, που βρέθηκε 7ος, πίσω από τις Mercedes των Χάμιλτον και Ράσελ. Ο Ισπανός, δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, "τη γλίτωσε φθηνά", καθώς όντας μπροστά από τον ομόσταλό του Λανς Στρολ, είχαν μεταξύ τους μια επαφή και ευτυχώς δεν έπαθε ζημιά. Ομως είχε καρδιοχτυπήσει όλη την ομάδα το περιστατικό.
Η εξέλιξη του αγώνα ήταν εντυπωσιακή, κατά διαστήματα, με απίστευτες μάχες με πρωταγωνιστή τον Αλόνσο, πρώτα κόντρα στον Χάμιλτον και έπειτα με αντίπαλο τον Σάινθ, από τον οποίο πήρε τη μπουκιά από το στόμα, καταλαμβάνοντας την 3η θέση στο βάθρο.
Δεύτερος τερμάτισε ο Πέρες, ο οποίος ήταν ανταγωνιστικός ως προς τους άλλους οδηγούς που τον ακολουθούσαν, διότι τον Φερστάπεν ούτε που τον ενόχλησε με τα 10 δευτ. που ήταν πίσω του.
Ο Λεκλέρ, που ήταν σε θέση βάθρου, εγκατέλειψε από κιβώτιο ταχυτήτων, αφήνοντας πικρή γεύση στη Ferrari που είδε και τον Αλόνσο να περνά τον συμπατριώτη του Σάινθ.
Αναλυτικά ο αγώνας
Αναλυτικά ο αγώνας
Όλοι περίμεναν από τις δοκιμές πως η Red Bull θα ήταν δυνατή και το φαβορί για τη νίκη στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Μπαχρέιν και κάπως έτσι εξελίχτηκαν τα πράγματα. Ο Μαξ Φερστάπεν κατάφερε να σημειώσει την 36η νίκη της καριέρας του, αφήνοντας δεύτερο τον ομόλογό του στην ομάδα, Σέρχιο Πέρες. Τρίτος ήταν ο σπουδαίος Φερνάντο Αλόνσο, επιβεβαιώνοντας τα προγνωστικά πως η Aston Martin είναι ικανή για πολλά πράγματα φέτος, ενώ ακολούθησαν οι Κάρλος Σάινθ και Λιούις Χάμιλτον με Ferrari και Mercedes αντίστοιχα.
Στην εκκίνηση, οι 19 από τους 20 οδηγούς τοποθέτησαν τη μαλακή γόμα της Pirelli. Αυτό αφορούσε φυσικά όλους τους πρωτοκλασάτους. Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, ο Φερστάπεν δεν δυσκολεύτηκε να κρατήσει την πρώτη θέση από την οποία είχε ξεκινήσει, αλλά ο Πέρες δυσκολεύτηκε από τη μεριά του από τον Λεκλέρ. Ο οδηγός της Ferrari κέρδισε με το σπαθί του τη δεύτερη θέση, ενώ ο άλλος κερδισμένος εκκίνησης ήταν ο Χάμιλτον που ανέβηκε τέταρτος. Στην κορυφή τα πράγματα δεν άλλαξαν ούτε είχαν κάποιου είδους αγωνία, αφού ο Φερστάπεν, μόλις στον τέταρτο γύρο είχε ανοίξει τη διαφορά του από τον Λεκλέρ στα 3.1 δευτερόλεπτα.
Ενδεικτικό της ισχύος της Red Bull, είναι πως η διαφορά αυτή είχε ανοίξει στα 7.6 στον 11ο γύρο, κάτι που έδειξε από νωρίς ποιος θα ήταν ο νικητής. Εν τω μεταξύ, Τζορτζ Ράσελ και Αλόνσο μονομαχούσαν σκληρά, με τον Ισπανό να περνά τον Βρετανό στον 13ο γύρο, ενώ από εκεί και πέρα, άρχισε η μάχη των πιτ. Οι Ferrari με τις Mercedes και τις Aston Martin προτίμησαν τη σκληρή, ενώ οι Red Bull τη μαλακή. Αυτό σήμαινε πως θα έπρεπε να κάνουν ακόμα ένα πιτ για να βάλουν τη μέση ή τη σκληρή. Μετά το πρώτο stint, η πρώτη τετράδα απαρτιζόταν από τους Φερστάπεν, Λεκλέρ, Πέρες και Σάινθ, με τον Ολλανδό πρωταθλητή να έχει διαφορά 10 δευτερολέπτων από τον Μονεγάσκο.
15:35 - 04.03.2023
Ενας Αμερικανός στο τιμόνι της Williams
Ο Λόγκαν Σάρτζεντ, με καταγωγή από την Αμερική, από την πολιτεία της Φλόριντα, είναι ο οδηγός της Williams για την φετινή σεζόν στη Formula 1.
Λόγω της μαλακής γόμας που είχε στους τροχούς του ο Πέρες, στον 25ο γύρο άρχισε να πιέζει τον Λεκλέρ και με λίγα λόγια είχαμε μάχες ανάμεσα σε Red Bull με Ferrari και Mercedes με Aston Martin. Ο Μεξικανός κατάφερε τελικά να περάσει τον Μονεγάσκο στον 28ο γύρο και η διαφορά του που τον χώριζε από τον πρώτο Φερστάπεν, άγγιζε τα 13 δευτερόλεπτα. Είχε ήδη αρχίσει να αχνοφαίνεται η νίκη και το 1-2 για τους «ταύρους», οι οποίοι στη δεύτερη αλλαγή τους προτίμησαν τη σκληρή γόμα και αυτοί. Ανάλογη ήταν η επιλογή και των υπόλοιπων οδηγών των κορυφαίων θέσεων και εκεί που μεταφέρθηκε το ενδιαφέρον ήταν στη μάχη του Αλόνσο με τον Χάμιλτον.
Έχοντας αμφότεροι σκληρή γόμα, μονομάχησαν σκληρά, ο Ισπανός πέρασε σε μια φάση, ο Βρετανός αντεπιτέθηκε και ξαναπέρασε μπροστά, έως ότου αποδεχτεί την ανωτερότητα της Aston Martin και πέσει έκτος. Μάλιστα, είχαν επιταχύνει τόσο πολύ, που ο Σάινθ τους έβλεπε όλο και πιο κοντά στους καθρέπτες του. Σαν μην έφταναν όλα αυτά για τη Ferrari, ήρθε και η εγκατάλειψη του Λεκλέρ στον 34ο γύρο από κινητήρα. Έτσι, ο Σάινθ έπρεπε να κρατήσει πίσω του τόσο τον συμπατριώτη του Αλόνσο όσο και τον Χάμιλτον. Δεν τα κατάφερε με τον πρώτο, τα κατάφερε με τον δεύτερο, σώζοντας κάπως το άσχημο βράδυ στο Μπαχρέιν για την ομάδα του.
Με 46 ολοκληρωμένους γύρους από τους 57, τα πράγματα έμειναν ως είχαν και ο Φερστάπεν έφθασε άνετα στην πρώτη φετινή του νίκη. Δεύτερος ήταν ο Πέρες και τρίτος ο σπουδαίος Αλόνσο, που στον πρώτο του αγώνα με την Aston Martin εξασφάλισε μια θέση στο βάθρο. Ακολούθησαν οι Σάινθ, Χάμιλτον, Στρολ, Ράσελ, Μπότας, Γκασλί και Άλμπον, με τον προτελευταίο της 10άδας να ξεκινά 20ός και να κερδίζει 11 θέσεις και τον Άλμπον να αποσπά βαθμό για τη Williams. Τον ταχύτερο γύρο τον έκανε ο Γκιουάνου Ζου με Alfa Romeo, αλλά δεν παίρνει τον επιπλέον πόντο, καθώς βρέθηκε εκτός βαθμολογούμενης 10άδας και πιο συγκεκριμένα, στην 16η θέση.
Όσον αφορά στους υπόλοιπους οδηγούς, στο ντεμπούτο του με τη Williams ο Λόγκαν Σάρτζεντ ήταν 12ος, ο Νικ ντε Βρίες στο ντεμπούτο του στη Formula 1 με Alpha Tauri 14ος, ενώ τον ακολούθησε ο Νίκο Χούλκενμπεργκ με Haas, έχοντας δεχτεί ποινή πέντε δευτερολέπτων επειδή πολλές φορές ξεπέρασε τα όρια της πίστας. Ο Εστεπάν Οκόν με Alpine εγκατέλειψε, αλλά ήδη είχε δεχτεί διάφορες ποινές για μικροσφάλματα, ενώ ο Όσκαρ Πιάστρι, στο ντεμπούτο στη Formula 1 με τη McLaren, δεν κατάφερε να τερματίσει.
Στη βαθμολογία των οδηγών: Φερστάπεν 25, Πέρες 18, Αλόνσο 15, Σάινθ 12, Χάμιλτον 10. Στη βαθμολογία των ομάδων: Red Bull 43, Aston Martin 23, Mercedes 16, Ferrari 12.
Ο επόμενος αγώνας διεξάγεται στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας στις 19 Μαρτίου.