Ο Πέρες τη νίκη στην Τζέντα αλλά μεγάλος κερδισμένος ο Φερστάπεν

Η εκκίνηση του γκραν πρι στη Σαουδική Αραβία

i

©Pirelli

Ο Πέρες τη νίκη στην Τζέντα αλλά μεγάλος κερδισμένος ο Φερστάπεν

Δημήτρης Μπαλής • 20:42 - 19.03.2023 / Ανανεώθηκε: 17:46 - 14.08.2024

Στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου ο Μεξικανός, όμως ο Ολλανδός ήταν ο πρωταγωνιστής με 13 κερδισμένες θέσεις. Αφαίρεσαν την 3η θέση από τον Αλόνσο.

Ηταν ένα γκραν πρι που τα είχε όλα: τον νυν πρωταθλητή Φερστάπεν να ξεκινά από την 15η θέση, έχοντας πρόβλημα στο αυτοκίνητο το Σάββατο στα δοκιμαστικά, τον Αλόνσο να περνά τον Πέρες στην εκκίνηση αλλά να δέχεται ποινή 5 δευτ. επειδή βρισκόταν σε λανθασμένο σημείο κατά την εκκίνηση και ακόμα 10 δευτ. αφού είχαν γίνει και οι απονομές (!!!), χάνοντας την 3η θέση στο βάθρο, αυτοκίνητο ασφαλείας που άλλαξε πολλά δεδομένα στον αγώνα όταν έμεινε στην πίστα ο Στρολ, τον Πέρες να ανακτά την πρώτη θέση και τελικά τον Φερστάπεν να τους περνά όλους όσοι ήταν μπροστά του, εκτός από έναν, τον Πέρες, που πήρε την 5η του νίκη στη Formula 1.

Να συμπεριλάβουμε και τον Λεκλέρ που από 12ος τερμάτισε στην 7η θέση, όπως και το γεγονός ότι η Mercedes έδειξε να μην μπορεί να απειλήσει, ακόμα σε γκραν πρι, έστω και σε δρόμους πόλης και όχι σε πίστα, αλλά και το δεδομένο ότι η Ferrari δεν εμφάνισε βελτίωση και έμεινε πίσω από τους Γερμανούς. Οσο για τον Αλόνσο, του αφαίρεσαν την 3η θέση με την ποινή στο τέλος (την πήρε ο Ράσελ) κι έτσι δεν συμπλήρωσε 100 φορές στο βάθρο, στην καριέρα του.

Πέρες και Φερστάπεν από μια νίκη στους δύο αγώνες φέτος, καθένας και από μια δεύτερη, όμως επειδή ο Ολλανδός έκανε ταχύτερο γύρο στην Τζέντα, έμεινε πρωτοπόρος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος.

Η Red Bull είναι αδιαφιλονίκητο φαβορί και για τους δύο τίτλους, οδηγών και κατασκευαστών, από το ξεκίνημα της χρονιάς.

Αναλυτικά το ρεπορτάζ του αγώνα

Με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον αναμενόταν ο αγώνας στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας,. που αποτέλεσε τον δεύτερο σταθμό στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1. Αφενός ο Μαξ Φερστάπεν ξεκινούσε από τη 15η θέση, καθώς κατά τη διάρκεια του Q2 των επίσημων δοκιμών, είδε τον άξονα μετάδοσής του να σπάει και αφετέρου ο Σαρλ Λεκλέρ άρχιζε την προσπάθειά του από τη 12η θέση. Ο Μονεγάσκος της Ferrari άλλαξε ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου και τιμωρήθηκε με ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση. Αλλαγή είχαμε και στον Φερστάπεν, αλλά αυτή αφορούσε το κιβώτιο, τοποθετώντας ένα παλαιότερο, όπως είπαν από τη Red Bull. Ως εκ τούτου, η πρώτη 4άδα απαρτιζόταν από τον poleman Σέρχιο Πέρες και τους Φερνάντο Αλόνσο, Τζορτζ Ράσελ και Κάρλος Σάινθ. Οι έξι πρώτοι είχαν τοποθετήσει τη μαλακή γόμα στους τροχούς τους, με τους Λιούις Χάμιλτον, Λεκλέρ και Φερστάπεν να έχουν προτιμήσει τη σκληρή, μαλακή και μέση αντίστοιχα.

Στην εκκίνηση, ο Αλόνσο κατάφερε να περάσει τον Πέρες, όπως και ο Στρολ τον Σάινθ, αλλά μόλις στον 4ο γύρο, ο Μεξικανός της Red Bull αντεπιτέθηκε σφοδρά, καταφέρνοντας να περάσει τον Ισπανό. Μάλιστα, ο Αλόνσο τιμωρήθηκε και με πέντε δευτερόλεπτα επειδή στην εκκίνηση δεν είχε τοποθετήσει το μονοθέσιό του ακριβώς στη διαγράμμιση (ήταν αρκετά αριστερά), με αποτέλεσμα να του πουν από την Aston Martin, πως θα την εξέτιε μέσω των πιτ. Με τον Πέρες, λοιπόν, στην κορυφή και τον Λεκλέρ να έχει κερδίσει τρεις θέσεις, τη δική του μάχη, αρκετά πιο πίσω, έδινε ο Φερστάπεν. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής είχε ξεκινήσει 15ος και σιγά σιγά περνούσε όποιον έβρισκε μπροστά του, με τον 12ο γύρο να τον βρίσκει εμπρός από τον Χάμιλτον. Στον 13ο, ο Πέρες είχε αποκτήσει διαφορά 3,2 δευτερολέπτων από τον δεύτερο Αλόνσο, με τις δύο Ferrari να βρίσκονται στην 5η-6η θέση και τον Φερστάπεν στην 7η.

Η ώρα του πρώτου πιτ στοπ δεν άργησε να έρθει. Στρολ, Σάινθ και Λεκλέρ μπήκαν για να αλλάξουν ελαστικά, έβαλαν όλοι τη σκληρή γόμα, αλλά στον 18ο γύρο έκανε την εμφάνισή του στην πίστα το αυτοκίνητο του αλυτάρχη. Είναι πραγματικά να τραβάς τα μαλλιά σου με την κακοδαιμονία της Ferrari, καθώς ενώ έχασαν περίπου 25 δευτερόλεπτα για την αλλαγή τους, έκαστος οι οδηγοί, με το που μπήκε ο αλυτάρχης στην πίστα, αυτοί που δεν είχαν προχωρήσει σε αλλαγή ελαστικών, έχασαν μόνο 11. Αιτία για την είσοδο του αυτοκινήτου του αλυτάρχη, στάθηκε η εγκατάλειψη του Στρολ στη 13η στροφή. Οι αλλαγές έγιναν και οι πρώτοι 13 «πιλότοι» φορούσαν τη σκληρή γόμα και οι υπόλοιποι τη μέση. Σε αυτούς ήταν και ο Χάμιλτον.

Στην επανεκκίνηση, που αυτή συνέβη στον 21ο γύρο, οι πρώτοι επτά ήταν ο Πέρες, Αλόνσο, Ράσελ, Φερστάπεν, Σάινθ, Χάμιλτον και Λεκλέρ. Οι δύο πρώτοι είχαν διαφορά από ένα σημείο και μετά στα 1,2 δευτερόλεπτα, αυτή αργότερα αυξήθηκε στα 3,2, με τον Φερστάπεν από τη μεριά του να περνάει όποιον έβρισκε μπροστά του, καταφέρνοντας να ανέβει δεύτερος. Ως εκ τούτου, οι δύο Red Bull αναλώθηκαν στη μεταξύ τους μονομαχία, πότε ο Μεξικανός και πότε ο Ολλανδός πρωταθλητής σημείωναν τον καλύτερο χρόνο, με το πέσιμο την καρό σημαίας να χαρίζει τη νίκη στον Πέρες, που ήταν η 5η στην καριέρα του και τη δεύτερη θέση στον Φερστάπεν, που πίεσε, αλλά δεν μπόρεσε να μειώσει τη διαφορά. Τουλάχιστον, πήρε τον έξτρα πόντο επειδή σημείωσε τον γρηγορότερο χρόνο.

Την πρώτη 10άδα πλαισίωσαν ο Αλόνσο, ο οποίος τελικά δέχθηκε επιπλέον ποινή 10 δευτ. διότι εκείνη των πέντε δευτερολέπτων με την οποία τιμωρήθηκε για λάθος τοποθέτηση της Aston Martin στην εκκίνηση, δεν εκτελέστηκε σωστά από τους μηχανικούς του!!! Από όσα ριπλέι, πάντως, και αν έδειξε ο σκηνοθέτης, φαίνεται πως η ποινή εκτελέστηκε σωστά, εκτός κι αν δεν έπρεπε ένας από τους μηχανικούς να ακουμπήσει την πίσω πτέρυγα της AMR23. Ετσι, έχασε την 3η θέση του βάθρου από τον Ράσελ (πρώτη φορά φέτος στο βάθρο), έπεσε 4ος και του έμεινε η γλύκα της… σαμπάνιας στην απονομή.

Πέμπτος ήταν ο Χάμιλτον, ακολούθησαν οι απογοητευτικές και απογοητευμένες Ferrari των Σάινθ και Λεκλέρ, οι δύο Alpine των Οκόν και Γκασλί και ο 10ος Μάγκνουσεν, που πήρε την μπουκιά από το στόμα στα τελευταία λεπτά από τον Γιούκι Τσουνόντα.

Το επόμενο γκραν πρι διεξάγεται στην Αυστραλία στις 2 Απριλίου.

Tags: