Τρελή μάχη με σκληρό ροκ για την πολ ποζίσιον στο Μαϊάμι που κατέληξε στον Πέρες

Ο Σέρχιο Πέρες στο Μαϊάμι

i

©Pirelli

Τρελή μάχη με σκληρό ροκ για την πολ ποζίσιον στο Μαϊάμι που κατέληξε στον Πέρες

Δημήτρης Μπαλής • 00:13 - 07.05.2023 / Ανανεώθηκε: 16:32 - 14.08.2024

Η κόκκινη σημαία που έπεσε το 1’36’’ πριν το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών, μετέβαλε πολύ την κατάσταση στο γκριντ.

Ο Σαρλ Λεκλέρ έκανε ένα (ακόμα) λάθος, με αποτέλεσμα να χτυπήσει τη Ferrari για δεύτερη φορά σε δύο μέρες και να χάσει την ευκαιρία να διεκδικήσει την πολ ποζίσιον. Η κόκκινη σημαία άλλαξε άρδην την κατάσταση 1’36’’ πριν το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών.

Μέχρι εκείνη τη στιγμή, επικεφαλής ήταν ο Σέρχιο Πέρες, που πήρε τελικά και την πολ ποζίσιον, για δεύτερη φορά φέτος. Στη δεύτερη θέση ο Φερνάντο Αλόνσο και στην τρίτη ο Κάρλος Σάινθ.

Εκτός δεκάδας ο Χάμιλτον με τη Mercedes θα ξεκινήσει 13ος, ένα απογοητευτικό αποτέλεσμα για τον Βρετανό, 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, που δεν κατάφερε να προκριθεί στο τελευταίο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμαστικών.

Αντιθέτως, στη δεκάδα μπήκαν ο Μάγκνουσεν με τη Haas, με εξαιρετική επίδοση, ο Μπότας με την Alfa Romeo, oι Γκασλί και Οκόν με τις δύο Alpine (φοβερή απόδοση), ενώ εκτός δεκάδας έμεινε και ο Λανς Στρολ με τη μια Aston Martin, καθώς ο Αλόνσο ήταν πολύ ανταγωνιστικός.

Αναλυτικά

Πράγματα και θαύματα συνέβησαν κατά τη διάρκεια των επίσημων δοκιμών όπου κρινόταν η πολ ποζίσιον για τον αγώνα στο Μαϊάμι. Ενώ όλα έδειχναν πως ο Φερστάπεν θα ήταν τελικά ο πολ μαν, ένα δικό του λάθος, αλλά και η κόκκινη σημαία που υψώθηκε λόγω νέου ατυχήματος του Λεκλέρ, ανάγκασαν τον Ολλανδό να κατακτήσει τελικά την ένατη θέση, δίνοντας απλόχερα την πολ στον Πέρες, καθώς η διαδικασία διεκόπη, αφού απέμενε μόλις 1:36:00. Αυτό σήμαινε πως δεν υπήρχε χρόνος για ταχύτερο γύρο. Δεύτερος εκκινεί ο Αλόνσο, τρίτος ο Σάινθ, έκτος ο Ράσελ, έβδομος ο Οκόν και 13ος ο Χάμιλτον, που αποκλείστηκε στο Q2.

Οι θερμοκρασίες τούτη τη φορά ήταν 29 στον αέρα, 47 στην άσφαλτο, με την υγρασία να βρίσκεται στο 57%. Μάλιστα, υπήρχε πιθανότητα βροχής κατά 30%, άρα όλοι έπρεπε να κάνουν τους καλύτερους χρόνους που μπορούσαν σε περίπτωση που οι συνθήκες χειροτέρευαν. Όλοι οι οδηγοί λοιπόν τοποθέτησαν τα μαλακά ελαστικά της Pirelli και βγήκαν στην πίστα, εκτός των Aston Martin και Ferrari, που προτίμησαν να εισέλθουν λίγο αργότερα. Οι δύο Red Bull με τους Πέρες και Φερστάπεν πήραν τις δύο πρώτες θέσεις, αλλά λίγο αργότερα ο Ολλανδός κατάφερε να αφήσει πίσω του τον Λεκλέρ και ο Μονεγάσκος με τη σειρά του τον Μεξικανό. Μετά τη διαδικασία από εκεί και πέρα, θα εξεταζόταν ένα συμβάν που έλαβε χώρα στη στροφή 17. Ο Χάμιλτον, που δεν ήταν καθόλου ανταγωνιστικός με τη Mercedes, όπως και ο Ράσελ, παραλίγο να πέσει επάνω στον αργά κινούμενο Μάγκνουσεν και αναγκαστικά έστριψε το τιμόνι του προς τα δεξιά, όπου και φαίνεται να χτύπησε την εμπρός πτέρυγα. Την ίδια στιγμή ο Ράσελ παραπονιόταν για υποστροφή στη στροφή οκτώ και πραγματικά αγκομάχησαν να μπουν στην πρώτη 10άδα, καθώς λίγο πριν το τέλος του Q1 βρίσκονταν στην επικίνδυνη ζώνη. Εν τέλει, ο επτά φορές πρωταθλητής ολοκλήρωσε έκτος, ο νεαρός Βρετανός 11ος, αλλά είχαν ήδη εμφανιστεί ερωτηματικά αν θα μπορούσαν να προκριθούν στο Q3. Στο Q1 αποκλείστηκαν οι Νόρις, Τσουνόντα, Στρολ, Πιάστρι και Σάρτζεντ, ενώ οι πρώτοι τρεις ήταν οι Φερστάπεν, Σάινθ και Πέρες.

Το Q2 ξεκίνησε εκ νέου με τους Φερστάπεν-Πέρες να κάνουν εύκολα το 1-2, με τις δύο Mercedes όσο περνούσε η ώρα, να βρίσκονται αποκλεισμένες από το Q3. Ο Λεκλέρ εν συνεχεία ανέβηκε πρώτος με 1:26:964, αλλά δεν αποτέλεσε κάτι δύσκολο για τον Ολλανδό πρωταθλητή να ανακαταλάβει τα πρωτεία, όπου τα διατήρησε έως το τέλος. Ο Σάινθ βελτίωσε την επίδοσή του και πέρασε δεύτερος, εμπρός από τον Πέρες, ενώ μετά όλοι περίμεναν αν οι Mercedes θα κατάφερναν να περάσουν στις 10 πρώτες θέσεις. Κάτι τέτοιο έγινε κατά το ήμισυ, καθώς ο Ράσελ ανέβηκε 10ος, εν αντιθέσει με τον Χάμιλτον, που έκανε ό,τι μπορούσε, αλλά θα ξεκινήσει τελικά από τη 13η θέση. Μαζί του αποκλείστηκαν οι Άλμπον, Χούλκενμπεργκ, Ζου και Ντε Βρίες. Την πρώτη τριάδα πλαισίωσαν οι Φερστάπεν, Λεκλέρ και Αλόνσο.

Στο Q3, όμως, έγιναν όλα όσα χρειάστηκαν προκειμένου να συνοδευτεί η ατυχία του Φερστάπεν με την ένατη θέση από την οποία θα ξεκινήσει την Κυριακή τον αγώνα. Κατά τη διάρκεια του γύρου του ταλαιπωρήθηκε στις στροφές 4, 7 και 8 και ως εκ τούτου, επέστρεψε στο γκαράζ της Red Bull για να προσπαθήσει αργότερα. Εκείνη τη στιγμή, οι Πέρες, Αλόνσο και Σάινθ συνέθεταν την πρώτη τριάδα, με τον Μπότας από τη μεριά του να βγαίνει στην πίστα για να συμπληρώσει στην ουσία έναν γύρο. Το ίδιο θα έκανε και ο Φερστάπεν, που περίμενε κι αυτός στο τέλος για να κατακτήσει, σύμφωνα με τη λογική την πολ ποζίσιον, αλλά τους εμπόδισε ο Λεκλέρ. Ο Μονεγάσκος, που πραγματικά πάτησε το γκάζι στο τέρμα, φαινόταν πως θα μπορούσε να ξεκινήσει πρώτος, αλλά έχασε τον έλεγχο της Ferrari του, στο ίδιο σημείο που το έχασε την Παρασκευή, απλά τούτη τη φορά κατέστρεψε την πίσω πτέρυγα και όχι την εμπρός.

Απομένοντας ακόμα 1:36:000 για το τέλος της διαδικασίας, οι κριτές αποφάσισαν να τη διακόψουν, αφού δεν προλάβαινε κανείς να συνεχίσει την προσπάθειά του, με τον Πέρες να κατακτά τη δεύτερη φετινή πολ ποζίσιον και τρίτη της καριέρας του. Δεύτερος θα ξεκινήσει ο Αλόνσο και ακολουθούν οι Σάινθ, Μάγκνουσεν, Γκασλί, Ράσελ, Λεκλέρ, Οκόν, Φερστάπεν και Μπότας. Αξίζει να τονιστεί πως στις έξι πρώτες θέσεις βρίσκονται αντίστοιχα έξι διαφορετικές ομάδες και πρόκειται για τις Red Bull, Aston Martin, Ferrari, Haas, Alpine και Mercedes.

Ο αγώνας ξεκινά στις 22:30 την Κυριακή ώρα Ελλάδας, όπου υπάρχει μεγάλη πιθανότητα βροχής προς τα τελευταία στάδιά του.

Tags: