Ούτε η βροχή σταμάτησε τον Φερστάπεν στο Μονακό - Ανίκητος ο Ολλανδός

Αλάνθαστος (και) στο Μονακό ο Μαξ Φερστάπεν

i

©Pirelli

Ούτε η βροχή σταμάτησε τον Φερστάπεν στο Μονακό - Ανίκητος ο Ολλανδός

Δημήτρης Μπαλής • 17:53 - 28.05.2023 / Ανανεώθηκε: 15:58 - 14.08.2024

Ανίκητος, ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο ο Μαξ Φερστάπεν, κέρδισε και στο Μονακό.

Με ήλιο με βροχή, ο Φερστάπεν είναι εκεί! Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και ως σλόγκαν για τον Ολλανδό οδηγό, που στο Μονακό, με ήλιο μέχρι τα μισά του αγώνα και με βροχή στο υπόλοιπο μισό, δεν κατάλαβε τίποτα κερδίζοντας άνετα τον αγώνα του Μονακό. 

Ο Αλόνσο, τη γλίτωσε με το λάθος που έκανε στο πρώτο πιτ στοπ, κι ενώ ψιχάλιζε, βάζοντας μεσαία γόμα και όχι ενδιάμεση για βροχή. Κράτησε τη δεύτερη θέση, όπως και ο Οκόν με την Alpine, που εκμεταλλεύτηκε τα λάθη της Ferrari με τη διαχείριση των ελαστικών. Μεγάλη επιτυχία για τον Οκόν, στην πατρίδα του και της Alpine (Renault), να πάρει ένα ακόμα βάθρο. 

Με την εκκίνηση ο Φερστάπεν έφυγε καθαρά. Ο Αλόνσο δεν τον απείλησε και κυρίως προσπάθησε να κλείσει τον Οκόν φλερτάροντας με τις μπαριέρες, ενώ ο Σάινθ κράτησε τη θέση του από τον Χάμιλτον. Καμία αλλαγή στις 6 πρώτες θέσεις. Στη δε φουρκέτα έγινε χαμός με μικροεπαφές. Στον δεύτερο γύρο Πέρες μπήκε να αλλάξει ελαστικά με διαφορετική στρατηγική, κερδίζοντας ήδη δύο θέσεις, κάνοντας συνεχώς τον καλύτερο χρόνο στους γύρους. Ο Χούλκενμπεργκ πήρε 5 δευτ. ποινή για επαφή με τον Στρολ

Ήταν από τις ελάχιστες φορές που στο ξεκίνημα ενός γκραν πρι στο Μονακό δεν είχαμε ατυχήματα. Ήδη στον 120 από τους 78 γύρους ο Φερστάπεν είχε 3,6 δευτ. από τον Αλόνσο, ενώ ο Οκόν ήταν 10,8 δευτ. πίσω και ο Σάινθ κολλημένος πίσω του, ενώ στο 1,5 δευτ. πίσω ήταν ο Χάμιλτον και κάτω από 1 δευτ. ο Λεκλέρ. Ο Σάινθ ήρθε τόσο κοντά στον Οκόν, που έσπασε το αριστερό μέρος της μπροστινής αεροτομής της Ferrari, χτυπώντας το δε πίσω δεξί τμήμα της Alpine

Στον 14ο γύρο οι διαφορές διογκώθηκαν μεταξύ Φερστάπεν - Αλόνσο και Οκόν. Πριν τα μισά του αγώνα, ο Σάινθ άλλαξε ελαστικά, έχοντας στο μυαλό του πώς θα κρατήσει τον Χάμιλτον πίσω του, παρά να διεκδικήσει να περάσει τον Οκόν για τη δεύτερη θέση. Ο δε Φερστάπεν, φαινόταν ότι πάει για στρατηγική ενός πιτ στοπ, όπως και ο Αλόνσο

Εν τω μεταξύ, οι πιθανότητες για βροχή, ήταν στο 15%, για να πιάσει στους τελευταίους γύρους του αγώνα. Στον 53ο γύρο δημιουργήθηκε ένα τρενάκι από 10 αυτοκίνητα, με τον Λεκλέρ να περνά τον Γκασλί και να πιέζει τον Οκόν. Αν τον περνούσε ήταν για την 3η θέση. Οι πρώτες ψιχάλες άρχισαν να πέφτουν αλλά η πίστα δε γλιστρούσε πολύ. 

Ο Αλόνσο μπήκε στα πιτς για μεσαία γόμα όπως και ο Οκόν που έβαλε ενδιάμεσα για βροχή, μαζί με τον Ράσελ. Η βροχή δυνάμωσε και οι 4 πρώτοι οδηγοί που ήταν με μεσαία γόμα είχαν πρόβλημα. Οι δύο Ferrari έδιναν μάχη μεταξύ τους. Ο Φερστάπεν μπήκε να βάλει ενδιάμεσα για βροχή, το ίδιο και ο Αλόνσο, όπως και οι δύο Ferrari. Μεγάλο λάθος του Σάινθ που έμεινε μέσα στην πίστα με τη μεσαία γόμα. Το ίδιο λάθος δεν το πλήρωσε σε χρόνο ο Αλόνσο, ενώ ο Σάινθ την πλήρωσε με τετ-α-κε και ο Φερστάπεν ίσα ίσα που δε χτύπησε στον τοίχο. Χαμός. Με βρεγμένη την πίστα, στον 57ο γύρο είχαμε: Φερστάπεν, Αλόνσο, Οκόν, Χάμιλτον, Ράσελ, Λεκλέρ, Γκασλί, Σάινθ

Στον 65ο γύρο δεν άλλαξε η κορυφή παρά μόνον το γεγονός ότι ο Χάμιλτον πίεζε τον Οκόν για την 3η θέση, ενώ ο Αλόνσο ήταν κιόλας 20 δευτ. πίσω από τον Φερστάπεν και άλλα 17 ο Οκόν πίσω από τον Αλόνσο. Χαώδεις αποστάσεις. Παρά την εναλλαγή του καιρού, τις μικροεπαφές μεταξύ των οδηγών και τις μικροεπαφές ορισμένων με τα προστατευτικά των τοίχων, ο αγώνας στο Μονακό είχε μόνο την εγκατάλειψη του Στρολ, ενώ ο Μάγκνουσεν έμεινε έναν γύρο πίσω. Ο Πέρες, τελικά, δεν μπόρεσε να ανέβει πολλές θέσεις και έμεινε άποντος στο Μονακό. 

Αναλυτικά 

Ένα συναρπαστικό γκραν πρι διεξήχθη στο Μονακό, εκεί όπου ο Φερστάπεν κατάφερε να κερδίσει για τέταρτη φορά φέτος και 39η στην καριέρα του, μόλις δύο πίσω από τον σπουδαίο Άιρτον Σένα που έχει 41. Ο Ολλανδός δεν πτοήθηκε από τη βροχή, βοηθήθηκε από το έξτρα πιτ του Αλόνσο και μπόρεσε να φτάσει σε μια σπουδαία νίκη, ανοίγοντας παράλληλα τη διαφορά του από τον Πέρες, που ούτε καν βαθμολογήθηκε. 

Δεύτερος ήταν ο Αλόνσο, που έκανε λάθος επιλογή να βάλει τη σκληρή γόμα σε συνθήκες βροχής, πριν καταλάβει το λάθος του και τοποθετήσει τα ενδιάμεσα, ενώ ο Οκόν ήταν τρίτος, σε έναν πολύ ώριμο αγώνα για τον ίδιο. Ακολούθησαν οι Χάμιλτον και Ράσελ με Mercedes, με τον δεύτερο να μην επηρεάζεται από την ποινή των πέντε δευτερολέπτων που του επιβλήθηκε, ενώ ακολούθησαν οι Λεκλέρ, Γκασλί, Σάινθ, που αποτελεί τον μεγάλο χαμένο της υπόθεσης, Νόρις και Πιάστρι. Τον έξτρα πόντο του ταχύτερου γύρου του αγώνα, εξασφάλισε ο Χάμιλτον. Τίποτα, πάντως, δεν προμήνυε πως το γκραν πρι θα ήταν τόσο συγκλονιστικό, με τους οδηγούς να μην ξέρουν πραγματικά τι γόμα να βάλουν στα αυτοκίνητά τους. 

Στην αρχή επικρατούσε ηλιοφάνεια, αλλά προς το τέλος του αγώνα, η βροχή έκανε την εμφάνισή της, ταλαιπωρώντας τους πάντες, προκειμένου να βρουν την κατάλληλη επιλογή. Στην εκκίνηση, η πρώτη 10άδα παρέμεινε απαράλλαχτη. Δεν υπήρξε κάποια επαφή σε αυτές τις θέσεις και οι Φερστάπεν, Αλόνσο και Οκόν διατήρησαν τις θέσεις τους, καθώς κανείς δεν ήθελε να ρισκάρει. Ο Πέρες ξεκίνησε τελευταίος λόγω του ατυχήματός του το Σάββατο (27/5), ενώ ο Λεκλέρ έκτος, καθώς είχε δεχτεί ποινή τριών θέσεων, επειδή στις κατατακτήριες είχε εμποδίσει τον Νόρις

Οι γόμες που επιλέχτηκαν ήταν η σκληρή και η μέση, μοιρασμένες αμφότερες και ενώ στις πρώτες θέσεις δεν είχε υπάρξει κάτι άξιο αναφοράς, στις πίσω τα πράγματα δεν ήταν έτσι. Ο Χούλκενμπεργκ έπεσε επάνω στον Σάρτζεντ, ανεπηρέαστος δεν έμεινε ο Ζου, ενώ τη δική τους επαφή είχαν οι Στρολ και Άλμπον. Για αυτά τα συμβάντα, τιμωρήθηκε ο Γερμανός με πέντε δευτερόλεπτα, ενώ τη γλίτωσε ένας άλλος, ο Ράσελ, που στην εκκίνηση φάνηκε να είχε τοποθετήσει λάθος το αυτοκίνητό του στο grid box. 

Στον 11ο γύρο ο τέταρτος Σάινθ είχε αρχίσει να πιέζει αφάνταστα τον Οκόν και σε προσπάθειά του να τον περάσει, έσπασε το δεξί κάθετο βοήθημα της εμπρός πτέρυγάς του. Ο Ισπανός έφταιγε και ευτυχώς τόσο για τον ίδιο όσο και τον Γάλλο, το θέμα έληξε εκεί. Περίπου την ίδια ώρα και πιο συγκεκριμένα στον 14ο γύρο, ο Φερστάπεν είχε ανοίξει τη διαφορά του από τον Αλόνσο στα 5,4 δευτερόλεπτα, δείγμα της ικανότατης οδήγησης και θέλησής του να κερδίσει, ενώ στις τελευταίες θέσεις, από τη 15η έως και την 20ή είχε δημιουργηθεί ένα μικρό τρενάκι, που άρχιζε με τον Σάρτζεντ και ολοκληρωνόταν με τον Χούλκενμπεργκ. Ο Σάινθ από τη μεριά του παρατηρήθηκε με ασπρόμαυρη σημαία για την επαφή του με τον Οκόν, τη στιγμή που στο τρενάκι που αναφέρθηκε παραπάνω, ο Σάρτζεντ άρχιζε να χάνει τη μία θέση μετά την άλλη. 

Στον 26ο γύρο, Φερστάπεν, Αλόνσο, Οκόν, Σάινθ, Χάμιλτον, Λεκλέρ και Γκασλί βρίσκονταν μπροστά, με τον Ολλανδό πρωταθλητή να έχει διαφορά 11,5 δευτερολέπτων από τον Ισπανό, που από τη μεριά του είχε 17,8 από τον Γάλλο. Τότε άρχισαν να φαίνονται στον ορίζοντα οι πρώτες ενδείξεις βροχής, αλλά προς το παρόν οι οδηγοί συνέχιζαν ακάθεκτοι το έργο τους. 

Στον 31ο, ο Φερστάπεν έριξε γύρο στον ομόλογό του, Πέρες, πριν καν δηλαδή συμπληρωθεί το πρώτο μισό του γκραν πρι, αλλά ο Μεξικανός έκανε λάθος αργότερα, καθώς προσπάθησε να εκμεταλλευτεί τη μείωση της ταχύτητας του Στρολ, που όντας πίσω κατά έναν γύρο, είχε αφήσει κι αυτός τον Φερστάπεν να περάσει μπροστά. Εν τέλει, ο Πέρες δεν τιμωρήθηκε, καθώς χτύπησε τη Haas του Μάγκνουσεν και έτσι, άθελά του, έδωσε πίσω τη θέση του στον Στρολ. Λίγο πριν ο Χάμιλτον είχε πει στα πιτ, σιγά σιγά άρχιζαν να μπαίνουν κι άλλοι οδηγοί, με τους Φερστάπεν και Αλόνσο να παραμένουν στην κορυφή με διαφορά 7,4 δευτερολέπτων. 

Περίπου στον 43ο γύρο, άνοιξε κι άλλο, έφτασε στα 9,1 και οι δυο τους, μαζί με τους Λεκλέρ, Γκασλί και Ράσελ, αποτελούσαν τους πρώτους πέντε της κατάταξης και τους μόνους που δεν είχαν μπει ακόμα στα πιτ για αλλαγή ελαστικών. Κάπου εκεί, ο αγώνας άρχισε να γίνεται… ροντέο. Έπεσαν οι πρώτες ψιχάλες βροχής, που αργότερα έγιναν πολλές και τα πιτ επισκέφτηκαν οι Αλόνσο, Οκόν, Χάμιλτον ξανά, Φερστάπεν, οι δύο Ferrari, η μία πίσω από την άλλη και γενικότερα όλοι. Οι πρώτοι οδηγοί τοποθέτησαν ενδιάμεσα ελαστικά, κάποιοι άλλοι τα βρόχινα και κάπως έτσι ξεκινούσε το δεύτερο κεφάλαιο του γκραν πρι. 

Στον 57ο γύρο οι Φερστάπεν, Αλόνσο, Οκόν, Χάμιλτον και Ράσελ βρίσκονταν στις πρώτες θέσεις, αλλά οι χαμένοι ήταν ήδη ο Ισπανός, που είχε τοποθετήσει αρχικά σκληρή γόμα σε συνθήκες βροχής και μετά μπήκε ξανά στα πιτ για να τη βγάλει, αλλά και ο έτερος Ισπανός της Ferrari, Σάινθ, που έχασε θέσεις. Οι ατυχίες έκτοτε δεν έλειψαν, καθώς οι περισσότεροι είχαν τις στιγμές τους, όπως οι Στρολ, που εγκατέλειψε, ο Σάινθ που είχε τε-τα-κε, ο Μάγκνουσεν, ο Σάρτζεντ, αλλά και ο Ράσελ, που βγήκε εκτός, τη στιγμή που εμπρός του βρισκόταν ο Στρολ, που είχε χάσει κι αυτός τον έλεγχο του μονοθεσίου του. Όταν ο Βρετανός, επέστρεψε στην πίστα, εμπόδισε τον Πέρες, με τον Μεξικανό να πέφτει επάνω του, δίχως να προκληθούν πολλές ζημιές. Όμως, οι κριτές έριξαν την ευθύνη στον οδηγό της Mercedes (ορθώς), γεγονός, πάντως που δεν του στοίχισε στο τέλος, παρά τα πέντε δευτερόλεπτα ποινής. Όταν είπε στην ομάδα του να αφήσει να περάσει τον Χάμιλτον, κάτι τέτοιο δεν έγινε, ο Χάμιλτον είχε «αρπάξει» κιόλας τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου και οι Mercedes πλέον όδευαν προς τον τερματισμό. 

Στον 67ο γύρο και ενώ αρχικά ο Αλόνσο είχε μειώσει την απόστασή του από τον Φερστάπεν, ο τελευταίος την άνοιξε ξανά, τούτη τη φορά στα 22,7 δευτερόλεπτα, έστω και αν είχε μια επαφή στις μπαριέρες, τουλάχιστον ανεπαίσθητη. Με τον Τσουνόντα να εγκαταλείπει λόγω προβλημάτων στα φρένα και τον Πέρες να μπαίνει στα πιτ για να βάλει τα ενδιάμεσα, ο αγώνας ολοκληρώθηκε με τους Φερστάπεν, Αλόνσο και Οκόν να συνθέτουν το βάθρο των νικητών και τους Χάμιλτον, Ράσελ, Λεκλέρ, Γκασλί, Σάινθ, Νόρις και Πιάστρι να ολοκληρώνουν τη βαθμολογούμενη 10άδα. 

Επόμενος αγώνας της Formula 1 θα διεξαχθεί το προσεχές Σαββατοκύριακο (4-6/6) στη πίστα της Βαρκελώνης. 

Βαθμολογία οδηγών:  

1 Φερστάπεν 144 

2 Πέρες 105 

3 Αλόνσο 93 

4 Χάμιλτον 69 

5 Ράσελ 50 

Βαθμολογία κατασκευαστών: 

1 Red Bull 249 

2 Aston Martin 120 

3 Mercedes 119 

4 Ferrari 90 

5 Alpine 35

Tags: