Ο Χάμιλτον στην πολ ποζίσιον στην Ουγγαρία – διέλυσε τον χρόνο

Ο Λιούις Χάμιλτον τρέλανε τον χρόνο στην Ουγγαρία

i

©Pirelli

Ο Χάμιλτον στην πολ ποζίσιον στην Ουγγαρία – διέλυσε τον χρόνο

Δημήτρης Μπαλής • 18:05 - 22.07.2023 / Ανανεώθηκε: 14:44 - 14.08.2024

Μεγάλες εκπλήξεις στις δοκιμές κατάταξης της Ουγγαρίας, με τον Χάμιλτον στην πρώτη θέση και τον Φερστάπεν δεύτερο

Με δύο Alfa Romeo στην τελική δεκάδα, μια Ferrari εκτός αυτής και μια Mercedes στην 18η θέση, οι κατατακτήριες δοκιμές στην Ουγγαρία, είχαν τα πάντα.

Ο νέος τρόπος χρησιμοποίησης των ελαστικών, λόγω του μειωμένου αριθμού που διαθέτει η Pirelli, έφερε αρκετές αλλαγές στον τρόπο διαχείρισης και σήμερα είδαμε ότι κάτι μπορεί να αλλάξει σε ένα πρωτάθλημα με παράσταση για έναν ρόλο (Φερστάπεν) έως τώρα.

Ο Λιούις Χάμιλτον πήρε την 9η πολ ποζίσιον της καριέρας του στην Ουγγαρία, εκεί που έχει 16 εκκινήσεις μέχρι τώρα, 8 νίκες και συνολικά 11 φορές ανέβει στο βάθρο.

Μετά από 33 αγώνες, ο Λιούις Χάμιλτον επέστρεψε στις πολ ποζίσιον. Η τελευταία του ήταν στη Σαουδική Αραβία το 2021 και πλέον, ανέβασε τον αριθμό τους στις 104, με την πιο πρόσφατη που κέρδισε στην Ουγγαρία. Ο Μαξ Φερστάπεν δεν μπόρεσε να βελτιώσει τον χρόνο του και θα ξεκινήσει δεύτερος τον αγώνα αύριο, ενώ τρίτος ήταν ο Λάντο Νόρις. Τον ακολούθησε ο Όσκαρ Πιάστρι με τη δεύτερη McLaren, ενώ Σαρλ Λεκλέρ, Σέρχιο Πέρες, Κάρλος Σάινθ και Τζορτζ Ράσελ κινήθηκαν σε ρηχά επίπεδα.

Στο Q1 ο Πέρες κατάφερε να κάνει τον καλύτερο χρόνο αρχικά, αλλά οι Φερστάπεν και Μπότας κατά σειρά κατάφεραν να του πάρουν την κορυφή, με πρώτο τον πρωταθλητή και δεύτερο τον Φινλανδό και όχι μόνο αυτό, αλλά τον ξεπέρασαν κιόλας οι Ράσελ, Χάμιλτον και Πιάστρι. Όλοι φορούσαν τις σκληρές γόμες, που στο Q2 θα τις άλλαζαν με τις μεσαίες και στο Q3 με τις μαλακές. Όμως, ο Μεξικανός αντεπιτέθηκε, επανήλθε στις πρώτες θέσεις και πιο συγκεκριμένα στη δεύτερη, τη στιγμή που ο Αλόνσο κατάφερε σχετικά εύκολα να μπει στην πρώτη 10άδα.

Ο Μπότας συνέχισε τις υψηλές πτήσεις, καταφέρνοντας να μειώσει κι άλλο την επίδοσή του, παραμένοντας πρώτος, με τις Ferrari να βρίσκονται από την ένατη θέση και κάτω. Ο Σάινθ ήταν ένατος και ο Λεκλέρ 12ος. Ο Φερστάπεν εν συνεχεία επέστρεψε στην κορυφή με 1.18.658, αλλά περίπου τρία λεπτά πριν το τέλος, ο Ζου άλλαξε τα δεδομένα, αφήνοντας δεύτερο τον Πέρες και τρίτο τον Λεκλέρ. Ο Φερστάπεν είχε πέσει όγδοος, ενώ κινδύνευαν οι δύο Mercedes. Ο Χάμιλτον τα κατάφερε, όχι, όμως και ο Ράσελ, που θα ξεκινήσει 18ος αύριο. Αμφότεροι συνάντησαν πολλή κίνηση και ο δεύτερος εμποδίστηκε από τον Νόρις. Μαζί του αποκλείστηκαν οι Μάγκνουσεν, Σάρτζεντ, Άλμπον και Τσουνόντα, ενώ 15ος και τυχερός ήταν ο Ρικιάρντο που μπόρεσε να προκριθεί.

Το Q2 ξεκίνησε ξανά με τον Πέρες να δείχνει πως θέλει να επιστρέψει στις καλές εμφανίσεις. Σημείωσε τον καλύτερο χρόνο με 1.17.675, αλλά ο ομόλογός του στη Red Bull, κατάφερε να γυρίσει την πίστα 379 δέκατα γρηγορότερα, μόνο ο χρόνος του αφαιρέθηκε, καθώς πάτησε εκτός πίστας. Ο Νόρις εν συνεχεία ανέβηκε πρώτος, εκμεταλλευόμενος την ποινή του Ολλανδού και τον ακολούθησε ο έτερος οδηγός της McLaren, ο Πιάστρι.

Με τα χρονικά περιθώρια να στενεύουν, καθώς απέμεναν σχεδόν 6-7 λεπτά, ο Φερστάπεν επέστρεψε στο γκαράζ της ομάδας του, έβαλε καινούργια μέση γόμα και βγήκε στην πίστα για να τα δώσει όλα. Τα κατάφερε, έκανε τη δεύτερη καλύτερη επίδοση, πίσω μόνο από τον Νόρις και έδιωξε το άγχος από τον Κρίστιαν Χόρνερ. Με την «καρό» σημαία της διαδικασίας να πέφτει, ο Χάμιλτον πέρασε δεύτερος, ενώ οι Σάινθ, Οκόν, Ρικιάρντο, Στρολ και Γκασλί αποκλείστηκαν. Απογοήτευση για τον Ισπανό της Ferrari και προφανώς για τον Αυστραλό της Alpha Tauri, μόνο που ο δεύτερος έχει τον χρόνο να εγκλιματιστεί στο μονοθέσιο.

Στο Q3, αυτός που ξεκίνησε πρώτος την προσπάθειά του ήταν πάλι ο Πέρες. Οριοθέτησε τα χρονόμετρα στο 1.17.142, επίδοση που κλήθηκαν να βελτιώσουν οι εννέα υπόλοιποι. Ο Χούλκενμπεργκ δεν τα κατάφερε, το έκανε, όμως, ο Νόρις. Πρώτος ανέβηκε στη συνέχεια ο Φερστάπεν, με δεύτερο τον Χάμιλτον και τέταρτο τον Αλόνσο. Σπουδαία μάχη από σπουδαίους οδηγούς, οι οποίοι έβαλαν τα δυνατά τους για να πάρουν την πολ ποζίσιον και να διακόψουν το σερί της Red Bull.

Όλα θα κρίνονταν στα εναπομείναντα 3.30 λεπτά, με το φαβορί Φερστάπεν να ετοιμάζεται να πάρει ακόμα μία πρώτη θέση στην εκκίνηση. Οι 10 οδηγοί βγήκαν στην πίστα για έναν γύρο στην ουσία και η αγωνία «χτύπησε» κόκκινο. Ο Ολλανδός κρατήθηκε πρώτος, καθώς οι περισσότεροι δεν μπόρεσαν, εκτός από τον Χάμιλτον, που πήρε την 104η πολ ποζίσιον της καριέρας του, θυμίζοντας τις παλιές καλές εποχές της Mercedes.

Δεύτερος ξεκινά ο Φερστάπεν, τρίτος ο Νόρις, τέταρτος ο Πιάστρι και πέμπτος ο Ζου. Τη 10άδα συμπλήρωσαν οι Λεκλέρ, Μπότας, Αλόνσο, Πέρες και Χούλκενμπεργκ.

Ο αγώνας αύριο αρχίζει στις 16:00 ώρα Ελλάδας.

Tags: