Οι διαφοροποιήσεις στις οποίες προχώρησε ο Τίτε στην αναμέτρηση με τη Νότια Κορέα και απέφεραν καρπούς για τη Βραζιλία.
Για τις τεχνικές ικανότητες των ποδοσφαιριστών της Βραζιλίας δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση. Εκείνο, όμως, που είχε προβληματίσει στα πρώτα παιχνίδια της «σελεσάο» ήταν το ότι η ομάδα του Τίτε δεν δημιουργούσε επαρκώς. Ή τουλάχιστον δεν ήταν αρκετά ποιοτικές οι φάσεις που έφτιαχνε. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, ολοκλήρωσε τη φάση των ομίλων με μόνο τρία γκολ στο ενεργητικό της. Τα λιγότερα, δηλαδή, που έχει σημειώσει σε οποιαδήποτε φάση ομίλων Μουντιάλ από το 1978 και μετά. Επιπλέον, κόντρα σε Σερβία, Ελβετία και Καμερούν δεν βρήκε δίχτυα ούτε μια φορά στο πρώτο ημίχρονο.
22:55 - 05.12.2022
Φόβος και τρόμος η Βραζιλία, διέλυσε τη Νότια Κορέα και ετοιμάζεται για Κροατία!
Η Βραζιλία ισοπέδωσε τη Νότια Κορέα (4-1) με τεσσάρα από το πρώτο ημίχρονο και πέρασε στους «8» του Μουντιάλ, όπου θα αντιμετωπίσει την Κροατία.
Το σκηνικό άλλαξε άρδην χθες βράδυ στην αναμέτρηση με τη Νότια Κορέα. Η «σελεσάο» ήταν καταιγιστική και άκρως αποτελεσματική στο πρώτο ημίχρονο, διάστημα κατά το οποίο σημείωσε και τα τέσσερα τέρματα της νίκης (4-1) που την έστειλε στα προημιτελικά του τουρνουά. Για να έρθει αυτό το αποτέλεσμα χρειάστηκε να… ανακατέψει λίγο τα πράγματα ο Τϊτε. Οι εμπνεύσεις που είχε και οι μικροαλλαγές που έκαναν ήταν άκρως αποτελεσματικές και ίσως… δείχνουν τον δρόμο ενόψει του αγώνα με την Κροατία.
Με κατοχή ο Ντανίλο γινόταν αμυντικό χαφ
Η Κορέα δεν είχε πρόβλημα να μείνει στο δικό της κομμάτι του γηπέδου και να παραχωρήσει την μπάλα στη Βραζιλία. Η «σελεσάο», όταν είχε την κατοχή, άλλαζε το σύστημά της σε 3-2-5. Ο Μιλιτάο κάλυπτε ποιο δεξιά στην άμυνα και ο Ντανίλο ανέβαινε ως δεύτερος αμυντικός χαφ δίπλα στον Καζεμίρο. Αυτό επέτρεπε σε Νέιμαρ και Πακετά, που βρίσκονταν μπροστά τους, να έχουν λιγότερες έννοιες ανασταλτικά και το μυαλό τους μόνο στις συνεργασίες με τον Βινίσιους και τον Ραφίνια, που βρίσκονταν στις πτέρυγες, και τον «φουνταριστό» Ρισάρλισον. Με το να είναι στον άξονα, ο Ντανίλο βοήθησε ώστε η Βραζιλία να φτιάχνει παιχνίδι με καλύτερες προοπτικές για τους ακραίους επιθετικούς, με το 93% των 64 μεταβιβάσεων που επιχείρησε να είναι επιτυχημένες.
Πήρε αυτό που ήθελε από τα άκρα
Με τους δύο εξτρέμ πάνω στη γραμμή και το κέντρο «γεμάτο», η Βραζιλία κατόρθωσε να επιβάλει πλήρως τον δικό της ρυθμό. Προσπαθώντας να δημιουργήσει πότε από τον άξονα και πότε από τις πτέρυγες. Η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια της ήταν ότι προσέφεραν πράγματα οι ακραίοι και έδωσαν το αποτέλεσμα που επιθυμούσε ο Τίτε. Να δημιουργηθεί χώρος στην… αδύναμη πλευρά του αντίπαλου. Την αντίθετη από εκείνη που βρίσκεται η μπάλα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα του τι ζήτησε ο 61χρονος τεχνικός είναι το πρώτο γκολ, που σημειώνει ο Βινίσιους. Η Βραζιλία παίζει με δύο παίκτες αγκυροβολημένους στα «φτερά» (Ραφίνια, Βινίσιους). Ο Ραφίνια συγκλίνει, ενώ ταυτόχρονα πλησιάζουν προς την περιοχή Πακετά και Καζεμίρο. Φοβούμενη κάθετη πάσα, η άμυνα της Νότιας Κορέας «μαζεύεται». Προσπαθεί να κλείσει τους διαδρόμους στον άξονα, με αποτέλεσμα ο Βινίσιους να έχει έναν… αεροδιάδρομο μπροστά του, όταν κάνει τελικά το γύρισμα ο Ραφίνια, και σκοράρει με εξαιρετικό τελείωμα.
Το ντουέτο Νέιμαρ-Πακετά
Ο Νέιμαρ επέστρεψε μετά τον τραυματισμό του και υπήρχε ένα ερωτηματικό σχετικά με το πως θα ήταν η συνεργασία του με τον Πακετά. Οι δυο τους συνυπήρξαν για 60 λεπτά στην αναμέτρηση με τη Σερβία και τότε δεν είχαν πάει ιδιαίτερα καλά τα πράγματα. Απέναντι στην Νότια Κορέα, το σκηνικό ήταν διαφορετικό. Εδειξαν να κατανοούν πολύ καλύτερα ο ένας τον άλλο και να «διαβάζουν» τις ανάγκες του παιχνιδιού. Αλλαζαν συχνά θέσεις και… αποστολές. Πότε έμπαιναν ανάμεσα στις δυο γραμμές άμυνας του αντίπαλου, όταν κρίνονταν απαραίτητο βρίσκονταν και στις πτέρυγες. Ωστόσο, η σημαντικότερη διαφορά ήταν πως πάτησαν πολύ περισσότερο περιοχή, κάτι που είχε ζητήσει ο Τίτε, μιας και ήθελε να έχει πολύ περισσότερες επιλογές η ομάδα του στην τελική προσπάθεια. Κάπως έτσι, ο Πακετά κατάφερε να σημειώσει ένας εξαιρετικής ομορφιάς γκολ από… βραζιλιάνικη σέντρα του Βινίσιους.