Ο Κριστιάνο Ρονάλντο υποχωρεί, ο Λιονέλ Μέσι συνεχίζει ακάθεκτος και ο Γιάννης Αντετοκούνμπο κάνει σπουδαία βήματα ανόδου στη λίστα με τους πιο εμπορικούς αθλητές παγκοσμίως.
Ο Λιονέλ Μέσι βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με τους 50 πιο εμπορικούς αθλητές του κόσμου για δεύτερη φορά, σύμφωνα με νέα ανάλυση δεδομένων, αφήνοντας πίσω τους μεγάλους αστέρες του αθλητισμού, όπως και τον Κριστιάνο Ρονάλντο!
Ο 36χρονος μεσοεπιθετικός της Ίντερ Μαϊάμι είχε μια περίεργη σεζόν πέρυσι, μετά την κατάκτηση του Μουντιάλ στο Κατάρ με την Αργεντινή. Ο «Pulga» δεν παρέμεινε κάτοικος Παρισιού, αντιθέτως μετακόμισε στις ΗΠΑ για να φορέσει τη φανέλα της Ίντερ Μαϊάμι. Το εντυπωσιακό του ξεκίνημα με την ομάδα του Ντέιβιντ Μπέκαμ του χάρισε ακόμη μεγαλύτερη έκθεση στο παγκόσμιο κοινό.
Σύμφωνα μάλιστα με τα όσα ανέφεραν στην Ισπανία, πριν από μερικές ημέρες, ο Αργεντινός αστέρας θα είναι ο μεγάλος νικητής της Χρυσής Μπάλας για όγδοη φορά στην καριέρα του, όντας 36 ετών. Σύμφωνα με το «Sports Pro Media», η επιτυχία του πρώην θρύλου της Μπαρτσελόνα στο γήπεδο μεταφράστηκε στην εμπορικότητά του, καθώς βρίσκεται στην κορυφή της λίστας μόλις τρία χρόνια αφότου ήρθε πρώτος το 2020.
Ο Μέσι, ο Αντετοκούνμπο και η άνοδος του γυναικείου αθλητισμού
Ο Μέσι είναι ένας από τους μόλις τέσσερις ποδοσφαιριστές που ολοκληρώνουν την πρώτη δεκάδα στη σχετική λίστα, συμπεριλαμβανομένης της αστέρας της Εθνικής ομάδα ποδοσφαίρου γυναικών των ΗΠΑ, Μέγκαν Ραπινόε, η οποία αποσύρθηκε τον Σεπτέμβριο. Η Άλεξ Μόργκαν βρίσκεται τρίτη στην κατάταξη, δύο θέσεις υψηλότερα από τη θέση της στην περσινή λίστα, και ο Κιλιάν Εμπαπέ στην ένατη, έχοντας άνοδο μίας θέσης.
Δεύτερος μετά τον Μέσι είναι ο σούπερ σταρ του ΝΒΑ, ΛεΜπρόν Τζέιμς, με τον επτά φορές All-Star του ΝΒΑ, Γιάννη Αντετοκούνμπο να ξεχωρίζει στην τέταρτη θέση. Ο «Greek Freak» στην περυσινή κατάταξη ήταν στην 38η θέση!
Η Αμερικανίδα αλπικός σκιέρ Μικέλα Σίφριν, κατατάσσεται στην έκτη θέση, ακολουθούμενη από τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή της Formula 1, Λιούις Χάμιλτον, την Σιμόν Μπάιλς και και τον νεοφώτιστο παγκόσμιο πρωταθλητή της F1, Μαξ Φερστάπεν που συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα.
Αναλυτικά η δεκάδα των πιο εμπορικών αθλητών του 2022-23:
- Λιονέλ Μέσι (Ποδόσφαιρο)
- ΛεΜπρόν Τζέιμς (Μπάσκετ)
- Άλεξ Μόργκαν (Ποδόσφαιρο)
- Γιάννης Αντετοκούνμπο (Μπάσκετ)
- Μέγκαν Ράπινο (Ποδόσφαιρο – αποσύρθηκε)
- Μικαέλα Σιφριν (Αλπικό Σκι)
- Λιούις Χάμιλτον (F1)
- Σάιμον Μπάιλς (Ενόργανη Γυμναστική)
- Κιλιάν Εμπαπέ (Ποδόσφαιρο)
- Μαξ Φερστάπεν (F1)
Από την κορυφή στην 27η θέση ο Κριστιάνο Ρονάλντο
Αυτό που προκαλεί μεγάλη εντύπωση είναι η κατάταξη του Κριστιάνο Ρονάλντο. Ο Πορτογάλος αστέρας δεν φαινόταν πουθενά μετά τη μετακίνησή του στην ομάδα της Σαουδικής Pro League, Αλ Νασρ, υποχωρώντας από την κορυφή στην 27η θέση της σχετικής λίστας!
Από εκεί και πέρα, ο Χάρι Κέιν βρίσκεται στη 22η θέση της κατάταξης μετά την μεταγραφή του στην Μπάγερν Μονάχου κατά τη διάρκεια της μεταγραφικής περιόδου του καλοκαιριού, ενώ η πρωταθλήτρια του US Open, Κόκο Γκάουφ, βρίσκεται μόλις μία θέση εκτός της πρώτης δεκάδας στα 19 της χρόνια.
Οι κατατάξεις έχουν καθοριστεί σε συνεργασία με τον Όμιλο NorthStar Soultions, χρησιμοποιώντας τη μεθοδολογία τους που αξιολογεί τους παγκόσμιους αθλητές σε βασικούς πυλώνες βαθμολόγησης, συμπεριλαμβανομένης της ισχύος της επωνυμίας και της αγοράς τους.
Τα κορυφαία 50 αστέρια κατανέμονται σχεδόν εξίσου μεταξύ ανδρών και γυναικών σούπερ σταρ, με την πλειοψηφία των αθλητών στη λίστα να προέρχονται από τον κόσμο του ποδοσφαίρου, του μπάσκετ, του τένις και του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το ποδόσφαιρο είναι ο κλάδος που εκπροσωπείται καλύτερα - με 22 από τους 50 αθλητές να προέρχονται από τις τέσσερις γωνιές του ποδοσφαιρικού κόσμου, ενώ το ράγκμπι, αντίθετα, δεν έχει εκπροσώπους, όπως και η Major League Baseball.
«Η φετινή λίστα με τους 50 πιο εμπορεύσιμους αθλητές ακολουθεί την πιο ολοκληρωμένη αξιολόγηση της εμπορευσιμότητας των αθλητών που έχουμε πραγματοποιήσει ποτέ στην 14χρονη ιστορία της ετήσιας κατάταξης του SportsPro», δήλωσε ο Μάικλ Λονγκ, Διευθυντής Σύνταξης στο SportsPro.
Πώς κατατάσσονται οι αθλητές
Οι αθλητές κατατάσσονται σύμφωνα με τη «Βαθμολογία εμπορικότητας» τους, η οποία χωρίζεται σε τρεις διακριτές συνιστώσες βαθμολογίας: Ισχύς επωνυμίας, Συνολική Διευθυνσιοδοτήσιμη Αγορά και Οικονομικά. Αυτές οι βαθμολογίες προστέθηκαν μαζί για να δημιουργήσουν μια συνολική βαθμολογία, με κάθε αθλητή να έχει ανάλογη βαθμολογία σε σχέση με την κορυφαία επίδοση για κάθε μέτρηση.
- Η δύναμη της επωνυμίας, η οποία φέρει μέγιστη βαθμολογία 35, καθορίζεται από μεμονωμένους παράγοντες όπως η αυθεντικότητα, ο κίνδυνος και η φήμη, οι επιδόσεις στον αθλητισμό, η παρουσίαση, η ορμή και ο σκοπός, η αποστολή και οι αξίες κάθε αθλητή.
- Το Total Addressable Market – με μέγιστη βαθμολογία 45 – περιλαμβάνει παράγοντες όπως η συνολική προσέγγιση χρηστών, η αύξηση της προσοχής, το κοινωνικό συναίσθημα, η αφοσίωση του κοινού και η ευαισθητοποίηση του χορηγού, του αθλητισμού και της ομάδας.
- Το Economics, το οποίο έχει μέγιστη βαθμολογία 20, ενσωματώνει την αγοραία αξία και την εκτιμώμενη αξία ενός αθλητή, τη δημόσια υποστήριξή του για περιβαλλοντικούς λόγους και τον βαθμό στον οποίο παράγουν κοινωνικά και κοινοτικά οφέλη μέσω των ενεργειών, της επιρροής και της δέσμευσής τους.