Η (διπλή) ευρωπαϊκή πορεία Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού έδωσε ώθηση στη συνδρομητική τηλεόραση

Η (διπλή) ευρωπαϊκή πορεία Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού έδωσε ώθηση στη συνδρομητική τηλεόραση

11:55 - 06.03.2025 / Ανανεώθηκε: 12:09 - 06.03.2025

Υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης παρουσίασε τα τελευταία τρία τρίμηνα η εγχώρια αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης, κάτι που αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην εξαιρετική πορεία αρκετών ελληνικών ομάδων στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις σε ποδόσφαιρο και μπάσκετ αλλά στον έντονο ανταγωνισμό που υπήρξε στη Super League με τις τέσσερις πιο δημοφιλείς ομάδες της χώρας να διεκδικούν τον τίτλο του πρωταθλητή κυριολεκτικά μέχρι την τελευταία στιγμή την περσινή σεζόν.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τόσο η Cosmote TV όσο και η Nova είδαν τον αριθμό των συνδέσεων τους να αυξάνεται κατά περίπου 90.000 μόνο στο δεύτερο εξάμηνο του 2024, αμφότερες κέρδισαν το στοίχημα live. Ένας αριθμός εντυπωσιακός αν αναλογισθεί κανείς ότι η αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης εκτιμάται ότι είχε φθάσει στα όρια της και με την «πειρατεία» να κινείται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.

Μαζί με την, από το καλοκαίρι του 2024, συνεργασία ανταλλαγής αθλητικού περιεχομένου της Cosmote TV με τη Nova είχε ως αποτέλεσμα την προσθήκη 15.000 συνδρομητών στον φορέα του ΟΤΕ το δ’ τρίμηνο του 2024. Η πορεία της Cosmote TV είναι διαρκώς ανοδική. Το 2020 είχε 575.282 συνδρομητές, το 2021 είχε καταγράψει 624.195, το 2022 είχε 642.687 και το 2023 είχε 677.035 συνδρομητές. Δέκα χρόνια πριν, η Cosmote TV είχε 446.499 συνδρομητές, ενδεικτικά.

Ο όμιλος Nova που συγκροτήθηκε από τις διαδοχικές εξαγορές της Forthnet και κατόπιν της Wind από το βρετανικό ιδιωτικό επενδυτικό κεφάλαιο BC Partners εμφάνισε το 2024 μια τεράστια αύξηση της συνδρομητικής του βάση κατά 160.000.

Η αύξηση αυτή αποδίδεται στο ότι οι εκπρόσωποι μας στις ευρωπαϊκές ποδοσφαιρικές διοργανώσεις, τα τηλεοπτικά δικαιώματα των οποίων έχει η Cosmote TV, έφθασαν πολύ μακριά με τον Ολυμπιακό να φθάνει μέχρι τον τελικό το Conference League και το ΠΑΟΚ μέχρι τα προημιτελικά της ίδιας διοργάνωσης ενώ η φετινή ευρωπαϊκή πορεία Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού συνεχίζεται στο στοιχημα λαιβ - σε Europa και Conference League αντίστοιχα.

Επιπλέον, βοήθησε και ο έντονος ανταγωνισμός στο ελληνικό πρωτάθλημα καθώς η Cosmote TV έχει τα δικαιώματα μετάδοσης των εντός έδρας αγώνων της ΑΕΚ, του Ολυμπιακού και του Παναθηναϊκού (και η Nova αυτά του ΠΑΟΚ και του Άρη).

Στην περίπτωση της Nova, ένας από τους βασικούς λόγους της αύξησης ήταν η πορεία των ελληνικών ομάδων στη Euroleague, της οποίας έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα τηλεοπτικής μετάδοσης όλων των αγώνων. Η ομάδα μπάσκετ του Παναθηναϊκού έκανε μία εντυπωσιακή χρονιά, καταλαμβάνοντας τη 2η θέση στην κανονική περίοδο και φθάνοντας μέχρι το Final-4, κατακτώντας εντέλει τον τίτλο ενώ στο Final-4 έφθασε και η ομάδα μπάσκετ του Ολυμπιακού, όπερ σημαίνει ότι το ενδιαφέρον για τη Euroleague ήταν τεράστιο για ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του φίλαθλου κοινού της χώρας. Η, δε, εξαιρετική πορεία των «αιώνιων» συνεχίζεται και φέτος στη διοργάνωση.