Η Ligue 1 δεν βρήκε αγοραστή για τις επόμενες πέντε σεζόν που έχουν τεθεί προς πώληση στη Γαλλία και τώρα θα πρέπει να διαπραγματευτεί ατομικά με πιθανούς αγοραστές
Η πρώτη κατηγορία του γαλλικού πρωταθλήματος δεν φαίνεται ότι προκαλεί το ενδιαφέρον των κύριων οπτικοακουστικών ομάδων της χώρας, οι οποίες δεν επιθυμούν να αγοράσουν καμία από τις πέντε σεζόν που βρίσκονται προς πώληση. Δηλαδή από το 2024 μέχρι το 2029, όπως δημοσιεύονται από την «2Playbook».
Μια κατάσταση που αναγκάζει την Ένωση Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου Γαλλίας (LFP) να διαπραγματευτεί ατομικά με καθεμία από τις οπτικοακουστικές ομάδες που μπορεί να ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ένα από τα προσφερόμενα πακέτα.
Οι προσφορές δεν φτάνουν τα 800 εκατομμύρια
Η τιμή πώλησης που σχεδίαζε η Ένωση Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου Γαλλίας ήταν 800 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, στόχος που φαίνεται να είναι πολύ μακριά, αφού δεν βρέθηκε αγοραστής για την τιμή εκκίνησης. Υπάρχουν δύο τρόποι για την απόκτηση δικαιωμάτων για την εγχώρια αγορά: Μια παρτίδα που αποτελείται από τρεις αγώνες (οι δύο κυριότεροι και η τέταρτη επιλογή κάθε αγωνιστικής), ένα πακέτο κόστους 530 εκατομμυρίων ευρώ και μια άλλη, με έξι αγώνες, που περιλαμβάνει τρίτη επιλογή και πέμπτη έως ένατη, αξίας 270 εκατ. ευρώ.
«Το γαλλικό ποδόσφαιρο έχει περάσει μια φάση ισχυρής αναστάτωσης. Αυτό μας έπεισε να ξανασκεφτούμε το μοντέλο μας», δήλωσε ο πρόεδρος της LFP, Βινσέν Λαμπρούν, ο οποίος τόνισε την αισιοδοξία του για τους καρπούς που θα φέρουν οι διαπραγματεύσεις, παρόλο που «έχει επίγνωση» των προκλήσεων τους.
Η κακή σχέση τα τελευταία χρόνια μεταξύ του φορέα που διοικεί τη Ligue 1 και του ιστορικού εταίρου του στη Γαλλία, του Canal+, σημαίνει ότι δεν μπορεί να φτάσει τους αναμενόμενους αριθμούς. Ο γαλλικός οπτικοακουστικός όμιλος ανακοίνωσε ότι δεν θα συμμετάσχει στον διαγωνισμό, αλλά ότι θα συμμετάσχει στον πλειστηριασμό μόλις ολοκληρωθεί η κατανομή των παρτίδων. Μια δυναμική που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια και που ξεκινά όταν η Mediapro και η Amazon μπήκαν στον αγώνα για την απόκτηση των δικαιωμάτων. Μια κατάσταση που τους απομακρύνει από το να πετύχουν τo ένα δισεκατομμύριο ευρώ που φιλοδοξούν να πετύχουν στον επόμενο κύκλο πώλησης δικαιωμάτων.
Μέχρι το επόμενο έτος, τα δικαιώματα ζωντανής τηλεοπτικής μετάδοσης των αγώνων της Ligue 1 μοιράζονται μεταξύ της Amazon Prime, η οποία μεταδίδει επτά αγώνες σε κάθε αγωνιστική, και του Canal+, κατόχου των υπολοίπων δύο αγώνων.