Ειδικοί από την ομάδα της Λίβερπουλ ξεκίνησαν μια συνεργασία με το TacticAI, το οποίο δίνει συστάσεις για εκτελέσεις κόρνερ!
Για τους οπαδούς της Λίβερπουλ, το καλύτερο κόρνερ που εκτελέστηκε ποτέ έγινε από τον Τρεντ Αλεξάντερ Άρνολντ, όπου στη συνέχεια έστειλε την μπάλα στα δίχτυα ο Ντιβόκ Ορίγκι, ο οποίος σκόραρε εντελώς αμαρκάριστος σε εκείνο τον περίφημο δεύτερο αγώνα των ημιτελικών του Champions League 2018-2019, όπου οι Reds απέκλεισαν την Μπαρτσελόνα. Ήταν το 4-0 που σφράγισε τον ταπεινωτικό αποκλεισμό των Μπλαουγκράνα στο «Άνφιλντ».
Όμως οι καιροί αλλάζουν με την πρόοδο της τεχνολογίας και σχεδόν πέντε χρόνια αργότερα, ειδικοί από τη Λίβερπουλ συνεργάστηκαν με ένα νέο εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης (AI) από την Google που προτείνει τις καλύτερες τακτικές που πρέπει να ακολουθήσει κανείς για να εκτελέσει ένα κόρνερ, σύμφωνα με μια επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε.
Αυτή τη στιγμή που είναι γνωστό, κανένας παίκτης από την ελίτ του αγγλικού ποδοσφαίρου, συμπεριλαμβανομένης της Λίβερπουλ, δεν έχει εφαρμόσει αυτές τις συστάσεις, οι οποίες παρεμπιπτόντως, ένας ανεξάρτητος ειδικός πιστεύει ότι θα απαιτήσουν επαλήθευση στον αγωνιστικό χώρο. Τα κόρνερ έχουν την ιδιαιτερότητα να «παγώνουν» μια κατάσταση παιχνιδιού κατά τη διάρκεια ενός αγώνα και αυτό διευκολύνει την ανάλυση βάσει δεδομένων. Πολλοί σύλλογοι μελετούν ήδη προσεκτικά τους βέλτιστους συνδυασμούς για την εκτέλεση του κόρνερ.
Η Λίβερπουλ και το Tactic AI
Η DeepMind, η θυγατρική της Google αφιερωμένη στην τεχνητή νοημοσύνη (AI), παρουσίασε στο περιοδικό Nature Communications ένα νέο εργαλείο βοήθειας, το TacticAI, που στοχεύει στην προσφορά προτάσεων, ιδιαίτερα για κόρνερ. Η μελέτη είχε τη βοήθεια πέντε ειδικών από την ομάδα της Λίβερπουλ. Το TacticAI προσφέρει ιδανικούς συνδυασμούς για εκτελέσεις κόρνερ και την εκμετάλλευση αυτής της κατάστασης, συμπεριλαμβανομένων πολύ λεπτών προσαρμογών στην τοποθεσία και την ταχύτητα εκτέλεσης.
Το 90% επιλέγει την επιλογή AI
Στη μελέτη, παρουσιάστηκαν στους ειδικούς 50 πιθανούς συνδυασμούς για εκτελέσεις κόρνερ και για καθέναν από αυτούς μια «τυφλή» επιλογή μεταξύ μιας τακτικής που παράγεται από την τεχνητή νοημοσύνη και μιας άλλης που χρησιμοποιείται ήδη στην προπόνηση. Το 90% αυτών των ειδικών επέλεξαν τη λύση που προτείνει η TacticAI, σύμφωνα με τη μελέτη. Αυτό θα αποτελούσε απόδειξη ότι το εργαλείο βοήθειας είναι «ικανό να παρέχει χρήσιμες και συγκεκριμένες προτάσεις», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο ερευνητής και συν-συγγραφέας της μελέτης του DeepMind, Πετάρ Βελίκοβιτς.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το μοντέλο AI βασίζεται σε «αρκετά υποτυπώδη» δεδομένα σχετικά με τις θέσεις, την ταχύτητα, το βάρος και το ύψος των παικτών της αγγλικής Premier League. Τα μοντέλα AI βασίζονται γενικά σε μια βάση δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αλλά, κατά μέσο όρο, υπάρχουν μόνο περίπου δέκα χτυπήματα κόρνερ ανά παιχνίδι.
Το «μυστικό συστατικό»
Το TacticAI χρησιμοποιεί ένα «μυστικό συστατικό», σύμφωνα με τον Πετάρ Βελίκοβιτς, τη γεωμετρική βαθιά εκμάθηση, η οποία ουσιαστικά χειρίζεται τον προσανατολισμό του γηπέδου ποδοσφαίρου για να πολλαπλασιάσει την ποσότητα των διαθέσιμων δεδομένων. Σύμφωνα με τους ερευνητές, το σύστημα θα πρέπει να μπορεί να προσαρμόζεται σε άλλους τομείς του παιχνιδιού, αλλά και σε άλλα αθλήματα.
Η Λίβερπουλ έχει ήδη συνεργαστεί σε άλλα έργα με την DeepMind, η οποία ήταν αρχικά μια βρετανική start-up προτού εξαγοραστεί από την Google και της οποίας ο συνιδρυτής Ντεμπίς Χασάμπις είναι «μεγάλος θαυμαστής» του κλαμπ του «Άνφιλντ», σύμφωνα με τον πρώτο συγγραφέα της μελέτης, Τζε Γουάνγκ.
«Πιθανότατα θα δούμε συλλόγους να χρησιμοποιούν παρόμοιες τεχνικές», πιστεύει ο Βελίτσκοβιτς. Ωστόσο, για τον Άνι Χάρλαντ καθηγητή αθλητικής τεχνολογίας στο Πανεπιστήμιο Λάφμπορο της Βρετανίας, η χρησιμότητα του TacticAI κατά την ανάπτυξη παιχνιδιών παραμένει αμφίβολη.
15:02 - 19.03.2024
«Σεισμός» με το οφσάιντ: Η IFAB ενέκρινε την ιδέα του Βενγκέρ και τα αλλάζει όλα
Η IFAB ενέκρινε την πρωτόγνωρη ιδέα του Αρσέν Βενγκέρ με τον κανονισμό του οφσάιντ που αναμένεται άμεσα να δοκιμαστεί σε διάφορα πρωταθλήματα χαμηλότερου επιπέδου.
«Η αξία του μπορεί να φανεί μόνο μέσω της χρήσης του σε αγώνες», λέει ο Χάρλαντ, θεωρώντας ότι είναι απλώς «μια πρόσθετη συνεισφορά σε ένα ήδη πολύ γεμάτο γήπεδο». Για να μην αναφέρουμε το γεγονός ότι «αν ο καθένας χρησιμοποιεί τη δική του τεχνητή νοημοσύνη», τα αποτελέσματά τους θα μπορούσαν να ακυρώσουν το ένα το άλλο.