Η Ρεάλ Μαδρίτης με 190 εκατ. ευρώ είναι πρώτη σε εισπράξεις από την εκμετάλλευση της διαφήμισης στη φανέλα. Ακολουθεί η Μπαρτσελόνα, ενώ στο... βάθρο είναι και η Παρί Σεν Ζερμέν. Πέντε αγγλικές βρίσκονται στη δεκάδα.
Σ’ ένα ποδόσφαιρο που δεν σταματά τις δαπάνες του για μεταγραφές, οι σύλλογοι σε όλο τον κόσμο πρέπει να αναζητήσουν επιπλέον έσοδα με κάθε υπάρχουσα δυνατότητα. Τα τηλεοπτικά δικαιώματα είναι η κύρια πηγή και ακολουθούν οι χορηγίες, τα εισιτήρια, η φανέλα.
Η πώλησή της φανέλας και οι διαφημιστικοί χώροι που προσφέρει. Σε αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με τη Marca, το ισπανικό ποδόσφαιρο κυριαρχεί με τη Ρεάλ Μαδρίτης να έχει 190 εκατομμύρια ευρώ έσοδα και δεύτερη είναι η μεγάλη της αντίπαλος, η Μπαρτσελόνα με 183 εκατ. ευρώ. Είναι οι δύο ομάδες. Στην τρίτη θέση είναι η Παρί Σεν Ζερμέν.
Η ισπανική εφημερίδα, ωστόσο, έκανε και την εξής ανάλυση: «Πρέπει πρώτα να εξηγήσουμε πώς οι σύλλογοι μπορούν να εκμεταλλευτούν τη φανέλα τους στο μέγιστο. Στη LaLiga επιτρέπονται έως και πέντε θέσεις για διαφήμιση (εκτός από το σορτσάκι), ενώ σε άλλες διοργανώσεις όπως η ιταλική Serie A επιτρέπονται τέσσερις. Ωστόσο, η αποκλειστικότητα είναι πιο ακριβή και γι' αυτό πολλοί από τους συλλόγους που χρεώνουν τα περισσότερα έχουν έναν μόνο χορηγό.
Υπάρχει το παράδειγμα της Νάπολι. Η πρωταθλήτριας Ιταλίας πέρυσι μόλις κέρδισε 11 εκατομμύρια ευρώ, παρότι είχε τέσσερις χορηγούς. Lete, MSC, Amazon και Floki. Δύο στο μπροστινό μέρος, ένας χορηγός στο μανίκι κι ένας στο πίσω μέρος. Η Ρεάλ Μαδρίτης μόνο με τη Fly Emirates παίρνει 70 εκατ.
Να διευκρινίσουμε κάτι σημαντικό: ο χορηγός που φτιάχνει την εμφάνιση (Adidas, Nike, Puma...) διαφημίζει επίσης τους μεγάλους συλλόγους, αφού λαμβάνουν τεράστια χρηματικά ποσά για να φορέσουν την εν λόγω μάρκα.
Εκεί η Ρεάλ Μαδρίτης και η Μπαρτσελόνα σαρώνουν τις υπόλοιπες ομάδες στην Ευρώπη. Μόνο η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ είναι στο επίπεδο των δύο ισπανικών συλλόγων. Αυτό προκύπτει από τον αριθμό των φανελών που πωλούν παγκοσμίως, μόνο που ισοδυναμεί με τον βρετανικό γίγαντα παρά την κακή στιγμή που βιώνει ο σύλλογος του Old Trafford.
Η Ρεάλ Μαδρίτης είναι η ομάδα με τη φανέλα με τις “καλύτερες πωλήσεις”: 190 εκατομμύρια, εκ των οποίων 120 εκατ. από την Adidas και 70 από τη Fly Emirates. Και όλα αυτά χωρίς να χρειάζεται να υπάρχουν περισσότεροι χορηγοί στο μανίκι ή στο πίσω μέρος. Η Μπαρτσελόνα φτάνει τα 183 εκατ., αλλά προσθέτει στη Nike και στο Spotify τα 8 εκατομμύρια από τη συμφωνία με την Ambiligh TV ως χορηγοί.
Σε όλο τον κόσμο υπάρχουν πολλοί σύλλογοι που αντλούν τα διαφημιστικά τους έσοδα από εταιρείες που σχετίζονται άμεσα με τον σύλλογο. Στην Ιταλία η Γιουβέντους (η Jeep είναι από την εταιρεία συμμετοχών Agnelli, Exor, όπως η λέσχη «bianconero»), η Φιορεντίνα (Mediacom) ή η Σασουόλο (MAPEI). Αυτό είναι νόμιμο εφόσον η υπογεγραμμένη χορηγία δεν υπερβαίνει το συνολικό ποσοστό των εσόδων του συλλόγου.
Από αυτή την άποψη, η Παρί Σεν Ζερμέν χρηματοδοτείται από την Qatar Airways, που ανήκει στο κράτος του Κατάρ, όπως ο γαλλικός σύλλογος, αφού η QSI είναι θυγατρική της Qatar Investment Authority (QAI). Η PSG, φυσικά, έχει κάνει ένα γιγάντιο άλμα όσον αφορά το συμβόλαιο που υπέγραψε με τη Nike (80 εκατ.) και οι σειρές ρούχων της είναι από τις καλύτερες πωλήσεις, ειδικά μέσω της συμφωνίας με την Air Jordan.
Η PSG υπέγραψε επίσης πολυετή συμφωνία με την GOAT το 2022 για να είναι ο χορηγός της φανέλας για 18 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Όλα μετά την άφιξη του Λέο Μέσι στον γαλλικό σύλλογο. Είναι ο χορηγός που πληρώνει τα περισσότερα σε μια ποδοσφαιρική ομάδα.
Το άλμα που θα κάνει η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ
Από την επόμενη σεζόν, η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ θα αφήσει το Team Viewer για να έχει την Qualcom Technologies (που εκπροσωπείται ως Snapdragon) στη φανέλα της. Και όλα αυτά με μια ιστορική συμφωνία που θα τους τοποθετήσει με συνολικά έσοδα άνω των 170 εκατομμυρίων ετησίως. Και δεν έχουν κερδίσει την Premier από το 2013...
Με αυτή τη νέα συμφωνία, μόνο η Μάντσεστερ Σίτι θα κερδίσει περισσότερα από τη διαφήμιση της φανέλας από τους συμπολίτες, αλλά η Etihad Airways είναι από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Όπως η ιδιοκτησία της Μάντσεστερ Σίτι.
Η Τσέλσι είναι μια από τις λίγες ομάδες κορυφαίου επιπέδου που ξεκίνησε τη σεζόν χωρίς χορηγό. Άφησε πίσω του το πολύχρωμο “3” που δεν άρεσε τόσο στους οπαδούς κι αναζητά μια νέα, ακόμη πιο επικερδής συμφωνία. Ο Μπόελι διαπραγματεύεται μια χορηγία που θα τον βοηθήσει να συμμορφωθεί με το Financial Fair Play υπό το φως της γιγαντιαίας επένδυσής του στην αγορά.
15:05 - 14.09.2023
H La Liga ανακοίνωσε τους μισθούς των ομάδων για τη σεζόν 2023-2024 και η διαφορά μεταξύ Ρεάλ και Μπαρτσελόνα... είναι χαοτική
Η La Liga, όπως κάνει κάθε χρόνο, ανακοίνωσε τους μισθούς των ποδοσφαιριστών της κάθε ομάδας που λαμβάνει μέρος στο πρωτάθλημα της Ισπανίας και η διαφορά που έχει αποκτήσει η Ρεάλ Μαδρίτης από τη Μπαρτσελόνα, μοιάζει εξωπραγματική.
Δύο είναι οι υποψήφιοι στο τραπέζι και ο αγγλικός Τύπος εικάζει με τα νούμερα, ξεκαθαρίζοντας ότι είναι θέμα χρόνου να εμφανιστεί ένας από αυτούς με τη φανέλα των «μπλε». Και δεν θα είναι για λίγα χρήματα. Το Infinite Athlete ήταν στην pole position, αλλά η Riyadh Air εμφανίστηκε την τελευταία στιγμή για να συνεχίσει να επιδεικνύει τη δύναμη των αεροπορικών εταιρειών της Μέσης Ανατολής. Σε κάθε περίπτωση, το deal θα είναι περίπου 60 εκατ. Ευρώ».
Δείτε τη δεκάδα των κορυφαίων ομάδων σε έσοδα από τις διαφημίσεις στη φανέλα, όπου βρίσκονται πέντε αγγλικοί σύλλογοι, αλλά κανείς στην πρώτη τριάδα: