Η NBCUniversal, η Walt Disney Co. και η Amazon βρίσκονται στο συμβόλαιο της νέας εποχής (2025-2036) των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του NBA και εκτός των 76 δισεκατομμυρίων της επένδυσής τους, θα γεμίσουν τα προγράμματα των καναλιών τους με δράση από το NBA. Γεγονός που θα περιορίσει τις... μπίζνες από σεναριογράφους, ατζέντηδες, αλλά και ηθοποιούς, που ήδη έχουν εκφράσει τον προβληματισμό τους.
Την ώρα που υπογραφόταν (προ ημερών) η νέα σύμβαση τηλεοπτικών δικαιωμάτων του NBA με τους κολοσσούς των Media στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, υπήρχαν οι νικητές και οι χαμένοι της ιστορίας αυτής.
Από τη μία, στην κατηγορία των νικητών και των επωφελημένων, βρίσκεται η ίδια η λίγκα, που για την περίοδο 2025-2036 θα εισπράξει συνολικά πάνω από 76 δισεκατομμύρια δολάρια (ποσό ρεκόρ για το NBA), απλώς για να επιτρέψει σε τρία δίκτυα να προβάλουν την δράση της. Στην ίδια λίστα τοποθετείται και η Amazon του Τζεφ Μπέζος που μέσω του Prime Video απέκτησε για πρώτη φορά τα δικαιώματα του «μαγικού πλανήτη», αλλά και το ESPN με το NBC που τα διατήρησαν -αφήνοντας εκτός… πίτας, το TNT της Warner Bros, που αποχωρεί στο τέλος της επόμενης σεζόν μετά από 35 χρόνια συνεργασίας με το κορυφαίο πρωτάθλημα του κόσμου.
Την ώρα λοιπόν, που κάποιοι πανηγυρίζουν και κοκορεύονται για τη νεα συμφωνία, πέραν από την γκρίνια της Warner Bros και των στελεχών της που παρά την προσφορά έχασαν τον ρόλο και τη θέση τους στα τηλεοπτικά δικαιώματα, υπάρχει κι ένα ακόμα σύνολο ανθρώπων που έχει παράπονα για την εξέλιξη που προέκυψε.
09:03 - 26.07.2024
Ο Σακίλ Ο'Νιλ και ο Μπάρκλεϊ είναι οι πιο... καυτοί Free Agents του επόμενου καλοκαιριού!
To ΤΝΤ της Warner Bros ξεκινάει την τελευταία σεζόν συνεργασίας του με το NBA. Έχασε τα τηλεοπτικά δικαιώματα του «μαγικού πλανήτη» στις διαπραγματεύσεις για το νέο συμβόλαιο δεκαετούς διάρκειας, αλλά η λαοφιλής εκπομπή Inside the NBA, με πρωταγωνιστές του Σακίλ Ο'Νιλ και Τσαρλς Μπάρκλεϊ, είναι πιθανό να πάρει... μεταγραφή στην πλατφόρμα της Amazon ή του ESPN.
Σεναριογράφοι, παραγωγοί και ατζέντηδες του Hollywood και ολόκληρης της τηλεοπτικής και κινηματογραφικής βιομηχανίας των ΗΠΑ, έχουν ήδη εκφράσει από προβληματισμό έως και εναντίωση βλέποντας και μελετώντας τη νέα συμφωνία. Προφανώς, δεν είναι στο χέρι τους να περιορίσουν τον τρόπο που τα κανάλια θα διαχειριστούν το πρόγραμμα και τα μπάτζετ τους, αλλά σύμφωνα με όσα έχουν υπολογίσει, μόνο η NBCUniversal στα κανάλια της θα προσθέσει περισσότερες από 150 ώρες τηλεοπτικής ψυχαγωγίας με μετάδοση ζωντανού προγράμματος από το NBA.
Σύμφωνα με το Hollywood Reporter, όπως αποκαλύπτει ανώνυμα στέλεχος της βιομηχανίας του θεάματος, τα νέα δεδομένα θα κοστίσουν ακριβά σε παραγωγές σειρών και ταινιών. Μάλιστα, εξήγησε την κατάσταση με μία αφηρημένη, αλλά σίγουρα ενδιαφέρουσα πρόταση: «Ο πλούτος μεταφέρεται από το Hollywood στα πρωταθλήματα των σπορ».
Παρόμοια άποψη έχει και ο Τζόναθαν Μίλερ, πρώην διοικητικό στέλεχος του NBA και νυν διευθύνον σύμβουλός της Integrated Media -εταιρίας που ειδικεύεται στις επενδύσεις ψηφιακών μέσων. «Συνολικά τα χρήματα των τηλεοπτικών δικαιωμάτων έχουν περιοριστεί τα τελευταία χρόνια, αλλά τα περισσότερα από αυτά έρχονται από τον αθλητισμό», σημείωσε, πριν καταλήξει πως «οι φίλαθλοι είναι πιστοί και το κοινό που δημιουργούν σε επίπεδο αριθμών είναι εγγυημένο. Μπορείς να βασιστείς πάνω του και αυτό συνέβη με τη νέα σύμβαση τηλεοπτικών δικαιωμάτων του NBA».