Εκατομμύρια σε επενδύσεις και... high quality μπύρα: Πως ο γιος του Λουτσέσκου αναβίωσε μία εταιρεία που μεσουρανούσε στον σοσιαλισμό;

O Ματέι Λουτσέσκου στο εργοστάσιο της Grivita Beer

i

© Sportal GSP

Εκατομμύρια σε επενδύσεις και... high quality μπύρα: Πως ο γιος του Λουτσέσκου αναβίωσε μία εταιρεία που μεσουρανούσε στον σοσιαλισμό;

Τζιοβάνι Ζάκαρη 17:49 - 25.10.2024 / Ανανεώθηκε: 17:49 - 25.10.2024

Η οικογένεια Λουτσέσκου έχει συνδυαστεί με τη λέξη ποδόσφαιρο, αφού Μιρτσέα και Ράζβαν βρίσκονται συνεχώς στους αγωνιστικούς χώρους. Αντίθετα, ο Ματέι, γιος του προπονητή του ΠΑΟΚ, προτίμησε το μονοπάτι του επιτυχημένου επιχειρηματία.

Το βράδυ της Πέμπτης (25/10) ο Ράζβαν Λουτσέσκου βρισκόταν στον πάγκο του ΠΑΟΚ και παρακολουθούσε την ομάδα του να μετατρέπει το 2-0 της Βικτόρια Πλζεν σε 2-2. Την ίδια ώρα, ο πατέρας του, Μιρτσέα Λουτσέσκου, εκμεταλλευόταν το γεγονός πως δεν υπήρχαν αγώνες εθνικών ομάδων, όντας προπονητής της Εθνικής Ρουμανίας.

Αμφότεροι διάλεξαν τον δρόμο του ποδοσφαίρου και αυτός τους χάρισε πολλές κακές αλλά και πολλές όμορφες στιγμές. Αντίθετα, η «στρογγυλή θεά» δεν συγκίνησε τον Ματέι Λουτσέσκου, γιο του Ράζβαν και εγγόνι του Μιρτσέα. Ο 30χρονος προτίμησε να εκμεταλλευτεί το επιχειρηματικό του δαιμόνιο και ανταμείφθηκε για αυτή του την επιλογή. Συγκεκριμένα, το 2017 και σε ηλικία τότε 23 ετών, ο απόγονος των δύο αποφάσισε να αναβιώσει μία εταιρεία που μεσουρανούσε στην εποχή του σοσιαλισμού αλλά και τη δεκαετία του 1990.

Ο λόγος για την Grivita Beer η οποία αποτελούσε μία μεγάλη επιχείρηση που έφτασε τελικά στη διάλυση. Ο Ματέι, λοιπόν, έδωσε και πάλι σάρκα και οστά στο πάλαι ποτέ δημοφιλές brand, με την πρώτη μπύρα να παράγεται το 2019. Ο πρώτος που την είχε πιει, μάλιστα, ήταν ο παππούς του, Μιρτσέα, ο οποίος και ξετρελάθηκε με τη γεύση της. Πέντε χρόνια αργότερα και το 2024 βρίσκει τον Λουτσέσκου να αποτελεί έναν από τους κορυφαίους ζυθοποιούς στη Ρουμανία.

Σε αυτό τον βοήθησε αρκετά και η πανδημία του κορονοϊού, όπως είχε πει σε συνέντευξή του. «Παλιότερα, περισσότερο από το 80% των πωλήσεών μας ήταν μέσω των εκθέσεων της HoReCa.(Σ.σ. όταν ήρθε η εποχή του Covid) πήραμε την απόφαση να μετακινηθούμε στο διαδίκτυο και τελικά πούλησα πολλές μπύρες μέσω των social media», ανέφερε ο Ματέι συγκεκριμένα. Όσο για το πως μπήκε αυτό το «μικρόβιο», ο 30χρονος τόνισε πως: «Πήγα με τη γυναίκα μου σε ένα φεστιβάλ μπύρας, το πρώτο στη Ρουμανία. Μας άρεσε πολύ η ατμόσφαιρα. Μας ενδιέφερε τι σημαίνει να έχεις ένα εργοστάσιο. Κάναμε και μερικά μαθήματα παραγωγής μπύρας στην Αγγλία».

Σαφώς και πλέον ο γιος Λουτσέσκου είναι ένας πολύ επιτυχημένος επιχειρηματίας. Τον Απρίλιο του 2023 ο ίδιος επένδυσε 6 εκατομμύρια ευρώ για την δημιουργία μίας υπερσύγχρονης μονάδας παραγωγής, η οποία μπορεί να παράγει 20.000 λίτρα μπύρας τον μήνα. Μίας μπύρας που δεν είναι από τις απλές, αφού ανήκει στην high quality κατηγορία και κοστίζει 50 ευρώ (σ.σ. 240 λέι) του μπουκάλι.