Ο Βασίλης Παντελεάκης άνοιξε την καρδιά του στο Sportal και μίλησε για την πρώτη του επαφή με την μοτοσικλέτα, για τους στόχους του στο μέλλον, για την συμμετοχή του στην κατηγορία Junior GP (Moto 3), αλλά και για τις υποδομές του αθλήματος στην Ελλάδα.
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός μπορεί να μετρά στη χώρα μας χιλιάδες θαυμαστές, όμως λίγοι είναι οι Έλληνες οδηγοί που έχουν καταφέρει να ξεχωρίσουν στο διεθνές στερέωμα.
Με προμετωπίδα το Rally Arcopolis και την τεράστια ιστορία του, στη σταθερή προβολή της Formula 1 για πολλά χρόνια από την κρατική τηλεόραση και στη συνέχεια από την ιδιωτική, έχει δημιουργηθεί η κουλτούρα και το υπόβαθρο για αρκετά νέα παιδιά να δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους στο δύσκολο αυτό σπορ, που όμως σπάνια ξεχωρίζουν.
Ο νεαρός αναβάτης, Βασίλης Παντελεάκης, όμως έκανε την υπέρβαση. Ο 16χρονος αναβάτης μετά από οχτώ χρόνια πετυχημένης πορείας, πετυχαίνοντας ιστορικά για τη χώρα μας αποτελέσματα στα πιο ανταγωνιστικά πρωταθλήματα που οδηγούν στο δρόμο για το MotoGP, βρίσκεται ένα βήμα πριν γίνει ο πρώτος Έλληνας που θα αγωνιστεί στη κορυφαία κατηγορία.
Συγκεκριμένα το 2024 θα αγωνιστεί στην κορυφαία κατηγορία JuniorGP (Μoto3) του παγκοσμίου πρωταθλήματος FΙΜ JuniorGP. Όλα τα αστέρια του MotoGP έχουν αγωνιστεί εκεί. Να αναφέρουμε χαρακτηριστικά τα αδέλφια Μαρκέθ, Κουαρταραρό, Στόνερ, Μίλερ, Μπανάια, Ακόστα, Μιρ, Βινιάλες και πολλοί άλλοι.
Το κόστος συμμετοχής σε αυτή την κατηγορία είναι τεράστιο γι’ αυτόν τον λόγο ο Βασίλης και η ομάδα του σκέφτηκαν μια πρωτοποριακή ιδέα, ένα υποστηρικτικό club το (Winners Club) όπου μαζί με τους χορηγούς του θα μπορέσουν να καλύψουν αυτό το budget.
Στην προσπάθεια του να βρεθεί στο MotoGP, ο Βασίλης Παντελεάκης άνοιξε τη καρδιά του στο Sportal και μίλησε για την πρώτη του επαφή με την μοτοσικλέτα, για τους στόχους του το 2024, που θα αγωνίζεται στη κατηγορία Junior GP (Moto 3), αλλά και για τις υποδομές του αθλήματος στην Ελλάδα.
Είσαι μόλις 16 ετών και έχεις πετύχει μέχρι σήμερα πάρα πολλά στον χώρο της μοτοσικλέτας. Από πότε άρχισες να ασχολείσαι με το άθλημα αυτό;
«Η πρώτη μου επαφή με την μοτοσικλέτα έγινε σε ηλικία μόλις 2,5 ετών μαθαίνοντας τα βασικά, δηλαδή που να κοιτάω, πως να ανοίγω γκάζι, πως να πατάω φρένα κλπ. Έπειτα από ηλικία 7 ετών έτρεξα στον πρώτο μου αγώνα όπου ήταν στην Ελλάδα κερδίζοντας με μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο και στο τέλος αυτής της χρονιάς (2015) πήρα και το πρώτο μου πρωτάθλημα».
Από ποιον πήρες τα ερεθίσματα για να ασχοληθείς με το άθλημα αυτό σε επαγγελματικό επίπεδο;
«Το «μικρόβιο» μου το κόλλησε ο πατέρας μου μιας και με το που γεννήθηκα, με έβαλε μέσα σε ένα κύπελλο γιατί τότε χώραγα. Οι λόγοι που ασχολήθηκα επαγγελματικά με αυτό το άθλημα είναι πάρα πολλοί, αλλά οι κυριότεροι είναι ότι μου αρέσει και δεν θα μπορούσα να φανταστώ την ζωή μου χωρίς αυτό και επίσης μου έχει μάθει πάρα πολλά για την ζωή μου, όχι μόνο για το όταν βγάλω δίπλωμα στο δρόμο να ξέρω πως θα πρέπει να οδηγώ, αλλά και σαν άνθρωπος γενικότερα».
Τι έχει θυσιάσει ο Βασίλης για να φτάσει ως εδώ;
«Οι θυσίες που έχουν γίνει δεν είναι μόνο από έμενα, αλλά κυριότερα από τους γονείς μου, όπου προσπαθούν ασταμάτητα για να πετύχω το μεγάλο μου όνειρο στο να φτάσω στο MotoGP».
Ποιος ήταν ο πιο σημαντικός αγώνας που έχεις δώσει ποτέ μέχρι σήμερα;
«Ο σημαντικότερος αγώνας είναι αυτός που περνάμε κάθε μέρα οικογενειακώς για να βρούμε όλα τα έξοδα για το παγκόσμιο, διότι δυστυχώς το κράτος δεν έχει υποστηρίξει ακόμα αυτήν την ελληνική προσπάθεια να δούμε έναν Έλληνα αναβάτη στο MotoGP».
Ποιος είναι ο επόμενος αγώνας που θα δώσεις;
«Ο επόμενος αγώνας θα είναι τα 2-3 χρόνια που θα αγωνιστώ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Junior GP διότι θα εξαρτηθούν πολλά για το επόμενο μου βήμα να φτάσω στο πρωτάθλημα του MotoGP».
Το 2024 θα αγωνιστείς στη κορυφαία κατηγορία Junior GP (Moto 3). Πολλά από τα αστέρια του MotoGP έχουν αγωνιστεί στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ποιος είναι ο στόχος σου;
«Ο στόχος μου για αυτήν την κατηγορία είναι να πρωταγωνιστήσω ανάμεσα στους καλύτερους 16+ σε ηλικία αναβάτες του κόσμου και πιο συγκεκριμένα να πάρω μια πολύ καλή θέση στο πρωτάθλημα».
Πως ένοιωσες όταν πήρες τη χρυσή φανέλα από τη Red Bull MotoGP Rookies ξεπερνώντας εκατοντάδες αναβάτες από 35 διαφορετικές χώρες; Και μάλιστα για τρίτη συνεχομένη φορά.
«Αυτές οι τρεις νίκες δεν ήταν μόνο δικό μου κατόρθωμα, αλλά και όλου του κόσμου που υποστηρίζει την προσπάθειά μου και πιστεύει στο μεγάλο μου όνειρο. Αυτό μου έδωσε κίνητρο για να συνεχίσω την προσπάθειά μου και όπως ανέφερα προηγουμένως, αυτές οι νίκες δεν θα ήταν εφικτές χωρίς την υποστήριξη και την αγάπη του κόσμου».
Ποιος είναι ο αγαπημένος σου αναβάτης; Σε ποιον θα ήθελες να μοιάσεις;
«Ο αγαπημένος μου αναβάτης είναι ο Βαλεντίνο Ρόσι, όπου θα ήθελα πολύ να του μοιάσω στις επιτυχίες του και όχι μόνο. Αλλά ο στόχος μου είναι με πολύ σκληρή δουλειά να καταφέρω να γίνω καλύτερος από αυτόν».
Ποια ήταν τα εμπόδια που αντιμετώπισες δεδομένου της έλλειψης υποδομών στη χώρα μας αλλά και του νεαρού της ηλικίας σου;
«Τα εμπόδια δυστυχώς δεν έχουν πάψει να έρχονται από τότε που ξεκίνησα λόγω των υποδομών της χώρας μας και για αυτό το άθλημα, κάτι που έχω βάλει στόχο επίσης εφόσον φτάσω στο MotoGP και έχω την οικονομική ικανότητα, να το αλλάξω και ταυτόχρονα να φτιάξω υποδομές (πίστες δηλαδή) έτσι ώστε να μειώσω τα ατυχήματα στον δρόμο. Κάτι που με συγκινεί πολύ.
Τα εμπόδια αυτά ήταν πρώτα από όλα η παιδεία στην Ελλάδα για αυτό το άθλημα και το δεύτερο μεγαλύτερο οι πίστες που δυστυχώς είναι λίγες και δεν αρκούν να καλύψουν την προπόνηση ενός οδηγού για παγκόσμιο επίπεδο και τέλος, το κράτος, όπου δεν έχει υποστηρίξει τις προσπάθειες αθλητών γενικότερα για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό».
Σε όλη την πορεία σου μέχρι σήμερα είχες κάποια ενίσχυση οικονομική ή άλλου είδους από την πολιτεία;
΄«Όπως ανέφερα και πιο πριν, δεν έχω λάβει κάποια υποστήριξη από το κράτος ακόμα, πράγμα που εύχομαι στο μέλλον να αλλάξει. Πιστεύω πως η έλλειψη ενός Έλληνα να αγωνίζεται σε κορυφαία μηχανοκίνητα αθλήματα δεν είναι καλή.
Διότι κυρίως οι νέοι, δεν έχουν πρότυπο έναν Έλληνα να αγωνίζεται στην πίστα, μιας και που πολλοί νεαροί χάνουν την ζωή τους καθημερινά στον δρόμο, για πολλούς και διαφόρους λόγους, αλλά σίγουρα ένας από αυτούς είναι η έλλειψη παιδείας ότι μπορούν επίσης να τρέχουν και να δοκιμάζουν τις οδηγικές τους ικανότητες σε ασφαλές περιβάλλον για τους ίδιους αλλά και τους γύρω τους (σε πίστα δηλαδή)».
Τα κατορθώματά σου σίγουρα τα παιδιά της ηλικίας σου αλλά και μικρότερα μαθαίνουν είτε από την τηλεόραση είτε από ίντερνετ. Θα τα συμβούλευες να ασχοληθούν με ένα τόσο δύσκολο από κάθε άποψη αλλά και εντυπωσιακό άθλημα;
«Ένα άθλημα κάνει τον άνθρωπο πιο υγιή σωματικά και ψυχικά. Βεβαίως και θα τα συμβούλευα να κάνουν κάτι αντίστοιχο (ή και καλύτερο κατά τη γνώμη τους) άθλημα διότι σου μαθαίνει πάρα πολλά για εσένα και ταυτόχρονα σε βοηθάει για να φτιάξεις μια καλύτερη ζωή για το μέλλον. Δυστυχώς δεν μπορούν όλοι να κάνουν τόσο μεγάλες θυσίες, αλλά έστω θα ήταν πολύ καλό να ασχολιόταν σοβαρά με οποιοδήποτε άθλημα επιθυμεί».
Τι θα τα συμβούλευες (παιδιά) να προσέχουν στην οδηγική τους συμπεριφορά;
«Πάντα κράνος και ζώνη δεμένη. Ανεξαρτήτως οχήματος, θα πρέπει πάντα να σκεφτόμαστε πως κάποιος περιμένει να μας ξαναδεί, είτε είναι φίλος, είτε οικογένεια, για αυτό πρέπει να οδηγάμε σωστά στο δρόμο και να αφήνουμε την γρήγορη και επιδεικτική οδήγηση μόνο για την πίστα, για το καλό το δικό μας, αλλά και για των γύρω μας».